بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که دمای هوای امروز شهرستان کرج در گرم‌ترین ساعات به بیش از 38 درجه بالای صفر برسد که این دما نسبت به روز گذشته دو درجه افزایش دارد و همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، این دما در روز جمعه به حدود 40 درجه می‌رسد.
کد خبر: ۲۵۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴ 29 June 2016
به گزارش تابناک – البرز: در حالی که به هفته آخر ماه مبارک و پرخیر برکت رمضان رسیده‌ایم و اکثریت مردم ولایی و مومن استان البرز بیش از دو دهه است که روزه‌دار هستند، آسمان این استان گرم‌ترین ساعات را از ابتدای سال تجربه می‌کند.
در این ارتباط مدیرکل هواشناسی استان البرز از تداوم گرم‌تر شدن دمای هوا در این استان خبر داد.
منصور رحمانیان اظهار داشت: طی روزهای اخیر شاهد شرایط جوی پایداری در استان البرز بودیم که این وضعیت به افزایش دمای هوا منجر شده است.
وی تصریح کرد: از ابتدای هفته جاری شاهد افزایش دو تا سه درجه‌ای دمای هوا در نقاط مختلف استان البرز بودیم.
مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز افزود: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تمرکز بر داده‌های علمی، پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت در روزهای آینده تداوم داشته و در روزهای پایانی هفته جاری شاهد افزایش چشم‌گیر دمای هوا و رسیدن گرما به حدود 40 درجه بالای صفر در برخی از نقاط از جمله شهرستان کرج باشیم.
رحمانیان گفت: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که دمای هوای امروز شهرستان کرج در گرم‌ترین ساعات به بیش از 38 درجه بالای صفر برسد که این دما نسبت به روز گذشته دو درجه افزایش دارد.
وی افزود: همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، این دما در روز جمعه به حدود 40 درجه می‌رسد.
مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به دمای هوای دیگر شهرستان‌های استان البرز اشاره کرد و گفت: طی بیست و چهار ساعت گذشته شهرستان اشتهارد با حداقل 21 و حداکثر 37 گرم‌ترین شهرستان استان البرز بود.
رحمانیان افزود: همچنین در این مدت شهرستان طالقان با حداقل 15 و حداکثر 30 درجه خنک‌ترین شهرستان این استان بود.
وی در خصوص وضعیت آب و هوایی و شرایط جوی استان البرز نیز گفت: در روزهای آینده شرایط پایداری را پیش‌رو داریم و تنها در برخی از ساعات احتمال وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان البرز بیان داشت: همچنین در این مدت آسمان استان البرز صاف تا کمی ابری خواهد بود.
رحمانیان در پایان گفت: همچنین شرایط جوی نقاط مرتفع و کوهستانی استان البرز نیز در روزهای پایانی هفته پایدار پیش‌بینی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار