کد خبر: ۲۵۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 30 June 2016


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با تاکید بر اینکه نباید صنایع دستی این استان به فراموشی سپرده شود، از حمایت ویژه از هنرمندان این عرصه خبر داد.

عبدالناصر میرچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز یکی از استان‌های با سابقه و پیشینه تاریخی غنی در کشورمان است که در حوزه‌های فرهنگی و هنری و به ویژه در حوزه صنایع دستی دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گسترده‌ای است.

وی افزود: در گذشته شهرستان‌های مختلف این استان به دلیل اینکه در غالب استان تهران شناخته می‌شدند، تحت شعاع پایتخت قرار داشتند و بخشی از صنایع دستی و هنر این استان مورد غفلت واقع شده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز تصریح کرد: این در حالی است که البرز و به ویژه مناطق و شهرستانی‌هایی مانند طالقان دارای سابقه طولانی و غنی بوده و هستند.

میرچی گفت: به عنوان نمونه محوطه تاریخی و باستانی تپه ازبکی نشان دهنده وجود تمدنی کهن و بیش از 9 هزار ساله را نشان می‌دهد و طبیعی است که باید صنایع هنری مانند صنایع دستی در این استان قدمت طولانی و تاریخی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه نباید صنایع دستی استان البرز به فراموشی سپرده شود، بیان داشت: اقدامات خوبی از زمان تشکیل رسمی استان البرز در این حوزه انجام شده که مهمترین آنها مربوط به حمایت از هنرمندان فعال در حوزه صنایع دستی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز افزود: اگر هنرمند فعال در حوزه صنایع دستی مشکلات مالی و دغدغه‌های معیشتی داشته باشد، علاقه‌مندی وی در جهت تداوم این مسیر کاهش یافته و به مشاغل دیگر برای تامین هزینه‌های زندگی خود روی می‌آورد.

میرچی گفت: بنابراین یکی از اولویت‌های کاری اداره کل میراث فرهنگی حمایت از هنرمندان صنایع دستی بوده و در این زمینه اقدامات خوبی و تاثیرگذاری انجام شده است.

وی اظهار داشت: به عنوان نمونه پیش از تشکیل استان البرز هیچ یک از فعالان صنایع دستی این استان از خدمات بیمه برخوردار نبودند و این در حالی است که امروز بیش از یک هزار و 200 نفر از این هنرمندان تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در پایان گفت: در تلاش برای تامین اعتبارات لازم و تعامل با نهادها و دستگاه‌های مرتبط برای بیمه دیگر هنرمندان صنایع دستی استان البرز هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار