کد خبر: ۲۵۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 03 July 2016


رئیس پلیس راه استان البرز از کاهش تلفات جاده‌ای در این استان طی سال جاری خبر داد.

رضا اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، پلیس راه آماده اجرای طرح‌های ویژه برای دور نخست سفرهای تابستانی است.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف و اولویت‌های ما، کاهش تصادفات جاده‌ای به ویژه تصادفات منجر به فوت، نقص عضو و مجروح شدن مسافران است.

این فرمانده ارشد انتظامی گفت: برای رسیدن به این هدف باید سه موضوع را به طور همزمان در جامعه پیگیری کنیم که تنها یک بخش بر عهده پلیس است.

اکبری تصریح کرد: اصلاح فرهنگ رانندگی، برخورد با رانندگان متخلف و همچنین ایمن‌سازی جاده‌ها از جمله موضوعاتی است که برای سلامت و امنیت مسافران باید پیگیری شود.

وی افزود: برای اصلاح فرهنگ رانندگی اقدامات خوبی از سوی پلیس و راهنمایی و رانندگی و پلیس راه انجام شده و تلاش داریم با همکاری و تعامل نهادهای متولی امور فرهنگی، دستگاه‌های آموزشی و رسانه‌ها، آموزش لازم را به رانندگان ارائه دهیم.

رئیس پلیس راه استان البرز بیان داشت: در حوزه برخورد با رانندگان متخلف، ماموران پلیس راه به صورت شبانه‌روزی در جاده‌ها و محورهای مختلف استان البرز حضور دارند و با استفاده از تکنولوژی و تجهیزات نوین، کوچک‌ترین تخلف رانندگان ثبت و مورد اعمال قانون قرار می‌گیرد.

وی گفت: خوشبختانه‌ این تلاش‌ها نتایج خوبی نیز به همراه داشته است، به صورتی که از ابتدای سالجاری تاکنون و با وجود پشت‌سر گذاشتن موج گسترده سفرهای نوروزی در ابتدای سال، شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در استان البرز بودیم.

این فرمانده ارشد انتظامی اظهار داشت: سال گذشته و در این مدت 52 نفر از شهروندان بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند.

اکبری گفت: اما امسال با کاهش حدود 21 درصدی در این حوزه روبه‌رو بودیم و 9 نفر کمتر از سال گذشته بر اثر تصادف در جاده‌ها و محورهای برون‌شهری استان البرز فوت کرده‌اند.

وی یادآور شد: اگر چه امسال 9 شهروند کمتر از سال گذشته در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند، اما مرگ حتی یک نفر و یا مجروح و نقص عضو شدن یک شهروند برای ما تلخ و ناگوار است و باید همه دست به دست هم دهیم تا جاده‌ها و راه‌ها و آزادراه‌های ایمنی در استان البرز داشته باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار