نماز عید سعید فطر امروز با حضور گسترده مردم مسلمان و ولایی استان البرز در بیش از 800 مسجد، حسینه و بقعه امامزادگان و مصلای نماز جمعه شهرستان‌ها برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۶۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱ 06 July 2016
مردم ولایی و مؤمن استان البرز صبح امروز پس از یک ماه روزه‌داری با حضور در مساجد، حسینیه‌ها، بقاع امامزادگان استان البرز و اماکن متبرکه این استان نماز عید سعید فطر را اقامه کردند.
نماز عید امسال با حضور پرشکوه مردم این استان در بیش از 800 مسجد و حسینیه و 27 امامزاده واجب‌التعظیم و اماکن متبرکه برگزار شد.
گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که امامزاده محمد(ع)، امامزاده طاهر(ع) و امامزاده حسن(ع) از صبح امروز مملو از جمعیت بود.
همچنین ائمه جمعه شهرستان‌های مختلف استان البرز از جمله شهرستان‌های کرج، اشتهارد، نظرآباد، ساوجبلاغ، طالقان و فردیس در مصلی نماز جمعه، نماز عید سعید فطر را اقامه کردند.
آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و خطیب جمعه کرج،‌ نماز عید سعید فطر امسال را با حضور هزاران نفر از مردم این شهر اقامه کرد.
نکته حائز اهمیت حضور چشم‌گیر جوانان، دانشجویان، طلاب و خانواده معظم و معزز شهدا به ویژه خانواده شهدای مدافع حرم در نماز عید سعید فطر امسال بود.
نمازگزاران پس از اقامه نماز عید، برای پیروزی اسلام و مسلمین به ویژه مدافعان حرم و سربازان گمنام امام زمان(عج) که امنیت و آسایش امروز ایران مرهون ایثار و فداکاری آنها است، دعا کردند.
همچنین آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر در جمع نمازگزاران اظهار داشت: یکی از دسایس و توطئه‌های دشمنان نفوذ در کشور است لذا استکبار جهانی از هر فرصتی برای نفود استفاده می‌کند.
وی ادامه داد: ایجاد اختلاف بین مسلمانان و ایجاد مشکل در اعیاد از دیگر اقداماتی است که دشمنان مد نظر دارند.
امام جمعه کرج با بیان اینکه شاهد آن هستیم که در این روزها برخی از کشورهای اسلامی از جمله بحرین، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین چگونه جوانان خود را از دست می‌دهند، افزود: دست پلید دشمنان دراین کشورها باز شده است و دشمنان مردم این کشورها را به خاک و خون کشیده‌اند.
حسینی همدانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز یک حرکت معنوی بزرگ در حال تحقق است افزود: جهان غرب نیز از این حرکت باخبر است.
وی تأکید کرد: ما باید در این شرایط بسیار سخت تلاش خود را دو چندان کنیم و از مسیر حق جدا نشده و اتحاد و همبستگی خود را از دست ندهیم.
امام جمعه کرج در ادامه سخنان خود به بحث نفوذ دشمنان خاطرنشان کرد: امروز دشمن از هر فرصتی برای نفوذ به کشور استفاده کرده و با هر اقدامی در نظر دارد تا به اهداف شومش برسد.
حسینی همدانی در ادامه سخنان خود با اشاره به حملات تروریستی گروه‌های تکفیری به مدینه و سرزمین وحی نیز افزود: آل‌سعود نیز امروز قربانی تروریست‌ها شده، تروریست‌هایی که تربیت شده آل سعود بوده است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به بحث مفاسد اقتصادی اشاره کرد و بیان داشت: این موضوع مردم را دلسرد و مأیوس می‌کند لذا باید به آن پرداخته شود و هر چه سریع‌تر این مهم برچیده شود.
نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: البته از بحث فرهنگی نباید غافل شد چرا که دشمن از این راه بیشتر از راه‌های دیگر می‌تواند در کشور نفوذ کند.
حسینی همدانی در ادامه از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس نیز تشکر کرد و افزود: حضور مردم روزه دار در این روز نشانه اتحاد و همبستگی است و پاداش این حرکت در درگاه خداوند محفوظ است.
وی در ادامه همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان و اعلام ایشان برای دفاع از اسلام تا آخرین نفس گفت: مردم استان البرز نیز در تبعیت از مقام معظم رهبری برای دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب آماده هستند.
امام جمعه کرج همچنین به فرا رسیدن عید سعید فطر اشاره کرد و بیان داشت: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی برای بهره بردن از کتاب آسمانی و نزدیکی به خداوند است.
حسینی همدانی افزود: در عید فطر نیز انسان‌ها مورد کرامت قرار می‌گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار