کد خبر: ۲۵۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 11 July 2016


معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز از انجام 75 بازدید میدانی از مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه این استان در قالب تیم های سرزده بازدیدی خبر داد.

به گزارش ایرنا، جعفر مقیمی روز دوشنبه در نشست با 10 تیم بازدید کننده از مدارس ابتدایی ناحیه یک آموزش و پرورش کرج گفت: کارشناسان حوزه معاونت اداره کل آموزش و پرورش البرز در قالب تیم های 10 نفره به مدارس ابتدایی این استان اعزام و در محور های مختلف روند کاری - اجرایی ذیربط در این حوزه را مورد بازنگری قرار می دهند.

وی اظهار کرد: تا کنون کارشناسان از نواحی آموزش و پرورش 2 ، 3 و 4 بازدید کردند که بیشترین مشکل در مدارس بازدید شده در این نواحی در بخش اطلاع رسانی بوده است.

معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: اعضای هر تیم در هر ناحیه و منطقه آموزش و پرورش استان موظف به بررسی وضعیت 3 مدرسه در این بازدید سر زده هستند.

مقیمی گفت: از زمان شروع نام نویسی از دانش آموزان برای سال تحصیلی 96-95 در پایه های مختلف تحصیلی ، گاهی اوقات اشکالاتی در زمینه ثبت سناد وجود داشت که خوشبختانه مشکل برطرف شد.

وی با اشاره به نقش مهم بازدید های سرزده از مدارس یادآور شد: در این بازدیدها کارشناسان شاخص های مربوط به ثبت نام دانش آموزان ، پروژه مهر ، اطلاع رسانی نسبت به روند ثبت نام در مدارس ابتدایی، ایجاد زیرساخت های لازم برای اجرای طرح های آموزشی و سنجش نوآموزان، فرم لباس دانش آموزان ، مستند سازی اقدامات انجام شده ، برنامه ریزی و تدوین برنامه ها برای دوره های آموزشی ویژه معلمان ، دانش آموزان و اولیاء را مورد ارزیابی قرار می دهند.

به گفته وی البرز در سال تحصیلی 96-95 در پایه اول 42 هزار دانش آموز و در میان پایه ای نیز 240 هزار دانش آموز وارد مدارس ابتدایی این استان می شوند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز در این نشست گفت: اقدامات لازم در زمینه آماده سازی و ساماندهی مدارس ابتدایی این ناحیه قبل از تعطیل شدن دانش اموزان در سال تحصیلی 95-94 آغاز شده و تا ورود دانش آموزان به مدارس در سال تحصیلی آینده ادامه دارد.

ناهید صائمیان افزود: از اردیبهشت ماه 95 تا کنون بازدید های مختلفی توسط کارشناسان ناحیه در قالب تیم های سرزده از مدارس ابتدایی انجام شده است .

وی بیان کرد: ساماندهی نیروی انسانی ، پروژه مهر ، برگزاری کارگاه های آموزشی و سنجش دانش آموزان در کنار رعایت قوانین و ضوابط مربوط به ثبت نام دانش اموزان از جمله اقداماتی است که در دستور کاری حوزه ابتدایی ناحیه یک آموزش و پرورش کرج قرار گرفته است.

ناحیه یک کرج بیش از 230 هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار