کد خبر: ۲۵۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 11 July 2016


معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز از امدادرسانی به 73 مسافر طی هفت روز اخیر در جاده‌های این استان خبر داد.

داوود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در هفته گذشته شاهد پایان ماه مبارک رمضان و فرارسیدن تعطیلات عید سعید فطر بودیم که به همین دلیل بخش زیادی از ماموران و امدادگران هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی افزود: ما پیش‌بینی کرده بودیم که با فرارسیدن تعطیلات عید سعید فطر و پایان ماه مبارک رمضان، مسافرت‌های تابستانی مردم آغاز شده و به همین دلیل با همکاری دستگاه‌های اجرایی در استان البرز و پلیس راه و اورژانس، آماده خدمت‌رسانی به مسافران بودیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز تصریح کرد: براساس گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های ثابت و سیار هلال احمر طی هفت روز اخیر 36 عملیات امدادی در محورهای برون‌شهری استان البرز با حضور ماموران و امدادگران هلال احمر انجام شده است.

رجبی گفت: در این عملیات‌ها به 73 نفر که در جاده‌ها و محوره‌های برون‌شهری استان البرز دچار حادثه شده بودند، امدادرسانی شد.

وی بیان داشت: یکی از اقداماتی مهمی که در این مدت انجام شد، مربوط به امدادرسانی به موقع به افرادی بود که در داخل تونل کندوان چند ساعت گرفتار شده و دچار مشکلات تنفسی و گازگرفتگی شده بودند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز افزود: در این عملیات ضمن خارج کردن تعدادی از مسافران از داخل تونل و رساندن آنها به هوای آزاد، تعداد 23 مسافر نیز که دچار تنگی نفس و گازگرفتگی شده بودند، در ایستگاه هلال احمر درمان شدند.

رجبی گفت: همچنین طی هفت روز گذشته 159 نفر از افراد با مراجعه به ایستگاه‌های ثابت و سیار هلال احمر درخواست‌ امدادرسانی داشتند که خدمات‌ موردنیاز به این شهروندان ارائه شد.

وی اظهار داشت: ضمن اینکه طی این مدت 27 نفر در استان البرز بر اثر حوادث مختلف دچار مصدومیت‌هایی شده بودند که با تلاش امدادگران هلال احمر این استان به مراکز درمانی منتقل شدند.

رجبی در پایان گفت: با توجه به اینکه مسافرت‌های تابستانی طی روزها و هفته‌های آینده شدت بیشتری پیدا می‌کند، طرح‌های هلال احمر برای امدادرسانی به مسافران از سوی هلال احمر تا پایان فصل تابستان ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار