کد خبر: ۲۶۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴ 18 July 2016


معاون اقتصادی و توسعه امور منطقه‌ای استانداری البرز از حمایت ویژه دولت از تولید محصولات صادرات محور در این استان خبر داد.

عبادالله کامکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: پس از توافقات برجام فرصت بسیار خوبی برای توسعه روابط تجاری ایران با دیگر کشورها فراهم شده و صنایع باید از فرصت موجود، نهایت استفاده را داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از سه هزار واحد صنعتی بزرگ و کوچک در استان البرز گفت: بخشی از این واحدها به یک برند بزرگ ملی و منطقه‌ای تبدیل شده و محصولات آنها قابلیت عرضه به دیگر کشورها و صادرات را دارند.

معاون اقتصادی و توسعه امور منطقه‌ای استانداری البرز تصریح کرد: در حال حاضر یک صد برند ملی در استان البرز وجود دارد و باید شرایطی فراهم کرد که محصولات آنها از نظر کیفی و استاندارد بودن قابلیت عرضه به دیگر کشورها را داشته باشد.

کامکار افزود: به همین دلیل دولت طرح‌هایی برای حمایت از تولید محصولات صادرات محور در دستور کار دارد و که این طرح‌ها جدیت بسیار زیادی از سوی مدیریت ارشد البرز در این استان پیگیری می‌گردد.

وی بیان داشت: در نخستین گام تسهیلات بانکی در اختیار طرح‌های مربوط به محصولات با کیفیت و استاندارد مطلوبی که با هدف صادرات تولید می‌گردد، تعلق خواهد گرفت.

معاون اقتصادی و توسعه امور منطقه‌ای استانداری البرز افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی باید با توجه به شرایط فراهم شده پس از برجام، در جهت افزایش کیفیت محصولات خود، افزایش تلاش در جهت بازاریابی و صادرات باشند.

کامکار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جذب بیش از 13 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان البرز طی سه ماهه نخست سال جاری گفت: این موارد نشان می‌دهد که استان البرز به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور، دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی است که باید از این ظرفیت در جهت دست‌یابی به توسعه اقتصادی پایدار به درستی استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: دولت نیز طرح‌های حمایتی از واحدهای تولیدی فعال در این حوزه داشته و تلاش می‌کنیم با رفع مشکلات و تسهیل شرایط تولید، در کنار تولیدکنندگان و صنعت‌گران استان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار