کد خبر: ۲۶۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹ 20 July 2016


رئیس اداره امور تربیتی اداره‌کل آموزش و پرورش استان البرز از اجرای طرح‌ها و برنامه‌های ویژه تربیتی در سال تحصیلی 95 – 96 مدارس این استان خبر داد.

علی قبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از تفاوت‌های اصلی نظام آموزشی در جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها، توجه ویژه به تربیت و پرورش صحیح دانش‌آموزان است.

وی تصریح کرد: قرار نیست که در مدارس ما تنها علم به دانش‌آموزان آموزش داده شده و از امور پرورشی که به طور مستقیم با تربیت نسل آینده‌‌ساز کشورمان هستند، غفلت کنیم.

رئیس اداره امور تربیتی اداره‌کل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه امور تربیتی یکی از ارکان اصلی آموزش و پرورش در ایران است، گفت: این بخش از یادگارها و دستاوردهای بزرگ و ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده که بر اساس اندیشه‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و پس از ایشان مقام عظمای ولایت مبنی بر ضرورت تربیت و پرورش صحیح آینده‌سازان ایران پایه‌گذاری شده است.

قبادی بیان داشت: هدف این است که کودکان، نوجوانان و جوانان شاغل به تحصیل در مدارس ما، در کنار آموزش علوم و فنون مختلف با شیوه‌های زندگی صحیح بر اساس معیارهای زندگی ایرانی – اسلامی آشنا شده و در آینده افراد مفیدی برای خانواده خود و در نهایت جامعه باشند.

وی افزود: برای تحقق این مهم برنامه‌های ویژه‌ای از سوی اداره تربیتی آموزش و پرورش استان البرز و با همکاری و تلاش مربیان تربیتی برای فصل 95 – 96 تحصیلی در مدارس استان پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره امور تربیتی اداره‌کل آموزش و پرورش استان البرز اظهار داشت: محور اصلی این برنامه‌ها در حوزه‌ فرهنگی، معنوی و تربیتی است و امیدواریم با تلاش بیشتر مربیان تربیتی و همراهی اولیای دانش‌آموزان، به اهداف پیش‌بینی شده دست پیدا کنیم.

قبادی با تأکید بر اینکه غفلت در امور مربوط به تربیت صحیح دانش‌آموزان آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای جامعه به همراه دارد،‌ اظهار امیدواری کرد که اجرای برنامه‌های فوق نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی در آینده داشته باشد.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار