سوالات بی‌پاسخ تابناک در مصاحبه مدیر اداره کار
مدیر کل اداره کار استان البرز در واکنش به سوالات مکرر خبرنگاران مبنی بر اینکه تعریف شما از بیکاری چیست، تاکید کرد که این اداره متولی تولید ایجاد اشتغال نیست و تعاریف بیکاری و اشتغال همان تعاریف استاندارد مرکز آمار ایران که برگرفته از تعریف استاندارد جهانی ilo است.
کد خبر: ۲۸۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰ 26 April 2015
به گزارش تابناک – البرز: جلسه مطبوعاتی مدیر کل اداره تعاون، کار و امور اجتماعی استان البرز در حالی برگزار شد که سوالات مکرر خبرنگار تابناک و تعداد دیگری از خبرنگاران مبنی بر تعریف این اداره و به طور کلی وزارت کار از فرد بیکار و شاغل چیست، بی پاسخ ماند.
علی ایمانی در این جلسه آمارهایی را مطرح کرد که نشان دهنده کاهش نرخ بیکاری و رشد اشتغال‌زایی داشت.
در همین رابطه خبرنگار تابناک از وی سوال کرد که این آمارها بر اساس چه تعریفی از بیکاری و اشتغال اخذ شده است.
در واکنش به این پرسش، مدیر کل اداره کار استان البرز تاکید داشت که تعریفی در این رابطه مطرح نکرده و وارد حواشی نمی‌شود.
ایمانی می‌گفت که آمارها بر اساس اطلاعات مرکز آمار بیان شده است.
مدیر کل اداره کار استان البرز در واکنش به سوالات مکرر خبرنگاران مبنی بر اینکه تعریف شما از بیکاری چیست، تاکید کرد که این اداره متولی تولید ایجاد اشتغال نیست و تعاریف بیکاری و اشتغال همان تعاریف استاندارد مرکز آمار ایران که برگرفته از تعریف استاندارد جهانی ilo است.
تعریف بیکاری‌ سال‌ها است که در کشورمان با حواشی بسیاری روبه‌رو بوده است.
به عنوان نمونه در دولت قبلی، مدیران معتقد بودند که هر فرد به ازای 2 ساعت کار در هفته، از آمار بیکاران حذف شده و به نوعی شاغل به شمار می‌آید.
مدیر کل اداره تعاون، کار و امور اجتماعی در اظهارات خود با اشاره به پرداخت بیمه بیکاری 15 هزار و 369 نفر طی سال 92 گفت: در سال 93، 4500 نفر از افرادی که بیمه بیکاری می‌گرفتند کاسته شد.
ایمانی افزود: با روی کارآمدن دولت جدید امید خوبی در کارگاه‌ها و صنایع تولیدی استان البرز ایجاد شده و به همین دلیل شاهد کاهش تعدیل نیرو در این استان هستیم.
وی گفت: در حال حاضر 18 بازرس در استان البرز فعالیت دارند که طرح‌های بازرسی موردی و خاص را اجرا می‌کنند.
این مسئول اظهار داشت: در سال 93 نسبت به سال 92 با 32 درصد افزایش بازرسی از کارگاه‌های استان روبه‌رو بودیم.
ایمانی سپس به ارائه آماری از حوادث ناشی از کار در استان البرز اشاره کرد و گفت: بیشترین حوادث مربوط به بخش مسکن است اما در سال 92، 794 حادثه ناشی از کار در استان البرز اتفاق افتاد که این رقم در سال 93 به 611 مورد کاهش یافت.
وی اظهار داشت: بنابراین شاهد کاهش 23 درصدی حوادث ناشی از کار در استان البرز هستیم.
مدیرکل اداره تعاون، کار و امور اجتماعی استان البرز یکی از دلایل اصلی بیکاری در استان البرز را مهاجرت بی‌رویه به این استان توصیف کرد و گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری در البرز 9.6 درصد است.
ایمانی تصریح کرد: نرخ بیکاری در سال 90  19 درصد بوده که در زمستان 93 به 9.6 درصد کاهش یافته است.
وی بیان داشت: نرخ رشد جمعیت درکل کشور 1.3 درصد است و این در حالی است که نرخ رشد جمعیت در استان البرز بالای 3 درصد بوده و این افزایش نرخ رشد جمعیت مربوط به مهاجرت‌ها به این استان بوده و به همین دلیل ما نمی‌توانیم تعداد دقیق بیکاران و یا افراد شاغل اعلام کنیم.
مدیر کل اداره تعاون، کار و امور اجتماعی استان البرز افزود: براساس آمار سازمان تأمین اجتماعی استان البرز در ابتدای سال 93، 260 هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی داشته‌ایم که این رقم در آخر سال 93 به 290 هزار نفر افزایش پیدا کرد که این آمار نشان‌دهنده افزایش اشتغالزایی در استان البرز است.
ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که در سال 92 تعداد 3314 واحد تعاونی در استان البرز فعال بوده‌اند که این رقم در سال 93 به 3402 واحد افزایش داشت که نشان‌دهنده افزایش تشکل‌های تعاونی در این استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار