کد خبر: ۲۸۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷ 02 September 2016


امام جمعه کرج گفت: تغییر ذائقه فرهنگی جامعه مهمترین توطئه دشمنان اسلام و انقلاب علیه ملت ایران و به ویژه نسل جوان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، نماز سیاسی و عبادی جمعه امروز این شهرستان با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی و مسؤولان شهری برگزار شد.

آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های دوم نماز ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوی الهی اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائلی که در جامعه امروز باید به آن توجه شود، موضوع تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب است.

وی افزود: دشمن می‌خواهد با تغییر ذائقه فرهنگی جامعه ما و ترویج بی‌بندباری، بی‌عفتی و مسائل ضددینی و عادی‌سازی گناه در میان مردم و نسل جوان، به اهداف شوم خود دست‌یابد.

خطیب جمعه کرج تصریح کرد: در حال حاضر مهمترین توطئه دشمنان علیه ملت ایران و به ویژه نسل جهان، تهاجم فرهنگی با هدف تغییر ذائقه ملت ایران است.

حسینی‌همدانی گفت: ما باید برای مقابله با تهاجم فرهنگی برنامه داشته باشیم، با برنامه‌ریزی صحیح و تلاش در جهات آگاه‌سازی جامعه و بصیرت‌افزایی، مانع از اثرگذاری منفی تهاجم فرهنگی شویم.

وی بیان داشت: دولت باید در این زمینه برنامه‌ریزی و تلاش لازم را داشته باشد، اگر دولت تلاش و جدیت برای مقابله با تهاجم فرهنگی را در دستور کار قرار ندهد، جامعه آسیب می‌بیند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، به موضوع کاهش جمعیت و روند منفی اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که دشمن تلاش کرد تا ذائقه نسل جوان را تغییر دهد، در موضوع ازدواج و تولد است.

حسینی‌همدانی افزود: دشمنان با یک حرکت خزنده و نرم در تلاش برای تغییر ذائقه نسل جوان و دید منفی آنها به ازدواج هستند و به همین دلیل شاهد افزایش سن ازدواج و مسائلی از این دست هستیم.

وی در پایان گفت: در چنین شرایطی همه باید تلاش کنیم و دولت باید به وظائفی که در حوزه فرهنگی بر عهده دارد، عمل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار