کد خبر: ۲۸۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶ 02 September 2016


نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: هر کاری که بخاطر و برای رضای خدا نباشد، هیچ ارزشی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح مدارس حوزه‌های علمیه استان البرز در سال تحصیلی جدید طی سخنانی اظهار داشت: یکی از مهمترین ویژگی‌ها و شاخصه‌های طلاب علوم دینی و محصلان حوزه‌های علمیه این است که برای دفاع از دین خدا در این عرصه حضور یافته‌اند.

وی تصریح کرد: وظیفه اصلی طلاب علوم دینی و روحانیت تحصیل دین و سپس دفاع از دین و حفظ و نگهداری دستاوردهای دین رسول الله (ص) است.

خطیب جمعه شهرستان کرج گفت: ارزش کار فوق در این است که برای دفاع از دین و برای خدا انجام می‌شود و در دنیای فانی هر کاری که برای خدا نباشد، هیچ ارزشی ندارد.

حسینی‌همدانی بیان داشت: یک طلبه واقعی، فردی است که در کنار تحصیل علوم دینی، در دیگر ابعاد از جمله علمی، اخلاقی، پژوهشی و اجتماعی سرآمد دیگران باشد.

وی افزود: تحقق این مهم نیازمند بهره‌مندی از برنامه‌ریزی صحیح و اصولی است و حوزه‌ها باید برای تربیت طلاب روشنگر، با بصیرت و جهادگر برنامه‌ریزی داشته و بر اساس یک چشم‌انداز صحیح حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: تفاوت اصلی حوزه‌ها و با دیگر مراکز آموزشی باید در این باشد که در حوزه‌های علمیه بر روی تربیت صحیح و پرورش فکری و روحی تمرکز ویژه‌ای داشته و به مانند برخی از مراکز علمی فقط به فکر مدرک دادن نباشیم.

حسینی‌همدانی با اشاره به توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب، گفت: وقتی دشمنان برای منحرف کردن ذهن جوانان و رواج بی‌بندوباری و بداخلاقی در جامعه توطئه و دسیسه می‌کند، حوزه‌های علمیه موظف هستند که برای مقابله با تهاجم دشمن با برنامه وارد عمل شوند.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه لازم است که در تمام حوزه‌های علمیه استان البرز، کلاس درس اخلاق به صورت عمومی و برای همه مردم در کنار طلاب برگزار شده و مردم را تشویق به حضور در این کلاس‌ها کنیم.

امام جمعه کرج در پایان گفت: این اقدام موجب بصیرت‌افزایی در جامعه می‌شود و می‌توانیم با توان بیشتری در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان ایستادگی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار