کد خبر: ۲۹۲۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷ 07 September 2016


معاون پیش بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه 45 نوع رخداد طبیعی در دنیا وجود دارد، گفت: ایران در حوزه حوادث طبیعی از 10 کشور حادثه خیز محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهنام سعیدی در همایش صدای آب نمی آید که صبح چهارشنبه در سالن همایش های میلاد کرج برگزار شد، ادامه داد: بیش از 30 مورد از رخدادهای طبیعی در کشور وجود دارد که برخی از آنها شامل سیل، زلزله و گرد و غبار است.

سعیدی با اشاره به اینکه در 30 سال در کشور 150 هزار نفر بر اثر سیل و زلزله کشته شده اند، گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته در 97 درصد از کشور بستر وقوع زلزله با شدت متوسط یا بالا وجود دارد.

وی افزود: حدود 80 درصد مناطق در کشور گرم و خشک بوده و زمینه بروز پدیده گرد و غبار نیز فراهم است.

این مسئول اضافه کرد: برغم پیشرفت علم در ابعاد مختلف تاکنون پیش بینی دقیق زلزله محقق نشده که باید تدابیر لازم برای کاهش تلفات جانی اندیشیده شود.

وی با اشاره به روند بارندگی در کشور گفت: متوسط بارش ها در دنیا 831 میلی متر است ولی این امر در ایران حدود 250 میلی متر گزارش شده که این آمار محدودیت منابع آب در کشور را هشدار می دهد.

معاون مدیریت بحران کشور افزود: آموزش نقش بسیار مهمی در زمان بحران و نجات آسیب دیدگان ایفا می کند که تمام آحاد مردم باید سفیران حفاظت از منابع آب باشند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم مصرف بهینه آب در کشور عنوان کرد: فرهنگ صرفه جویی آب باید جزء لاینفک زندگی مردم قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار