کد خبر: ۲۹۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸ 07 September 2016


مدیرکل هواشناسی استان البرز از کاهش محسوس دمای هوا در این استان خبر داد.

منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی شمال کشور و به ویژه حاشیه جنوبی دریای خزر، طی روزهای اخیر شاهد بارندگی‌هایی در این منطقه بودیم که این شرایط بر آب و هوای استان البرز نیز تاثیر گذاشته است.

وی افزود: به همین دلیل شاهد بودیم که از عصر روز گذشته حجم ابرها در آسمان استان البرز افزایش یافته و از سوی دیگر شاهد وزش شدید باد، رعد و برق و بارش‌های پراکنده در ارتفاعات بودیم.

مدیرکل هواشناسی استان البرز تصریح کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و اظهارنظر کارشناسان هواشناسی با توجه به داده‌های علمی، امروز نیز این وضعیت تداوم دارد.

رحمانیان گفت: یکی از اثرات ملموس این وضعیت، کاهش دمای هوا در استان البرز بوده که این کاهش دما از روز گذشته در استان البرز و از جمله شهرستان کرج ثبت شده است.

وی بیان داشت: طی روزهای پایانی هفته گذشته دمای هوای کرج در برخی ساعات به حدود 37 درجه بالای صفر رسید، اما روز گذشته با سه درجه کاهش، حداکثر دما به بیش از 34 درجه بالای صفر رسید.

مدیرکل هواشناسی استان البرز افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی شرایط هوا در استان البرز طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، آسمانی نیمه ابری، همراه با وزش باد شدید، رعد و برق و بارش‌های پراکنده در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

رحمانیان گفت: همچنین روند کاهش دما ادامه دارد، به صورتی که انتظار داریم در روز پنجشنبه حداکثر دمای هوا در شهرستان کرج به 29 درجه بالای صفر برسد که این شرایط نشان‌دهنده کاهش پنج تا هفت درجه‌ای دمای هوا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط جوی شهرستان‌های مختلف استان البرز طی بیست و چهار ساعت گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت اشتهارد با ثبت حداقل 17 و حداکثر 39 درجه بالای صفر گرم‌ترین شهرستان استان بود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز تصریح کرد: همچنین طالقان با حداقل 10 و حداکثر 32 درجه بالای صفر خنک‌ترین شهرستان استان البرز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار