کد خبر: ۲۹۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 10 September 2016


معاون سیاسی و انتظامی فرماندار نظرآباد گفت: با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ‌ده‌ها برنامه فرهنگی طی هفته دفاع مقدس در نظرآباد برگزار می‌شود.

رضا زینی‌وند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که باید به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: در این راستا اجرای برنامه‌های فرهنگی و نشست‌های تخصصی با حضور فرماندهان جنگ و رزمندگان می‌تواند در رسیدن به اهداف موردنظر تأثیرات بسیار زیادی داشته باشد.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار نظرآباد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس جانانه در برابر دشمن ایستادند و اجازه ندادند که ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد، افزود: باید تلاش کنیم که فرهنگ ایثار و شهادت را در بین نسل امروز نیز نهادینه کرده و آنها را موظف بر حفظ آرمان‌ها و اهداف دوران دفاع مقدس نماییم.

زینی وند در ادامه سخنان خود یکی از مهمترین اقداماتی که باید در این راستا انجام داد را بیان و بازگو کردن خاطرات دوران هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد.

وی افزود: در آن زمان دشمن از سوی تمامی کشورهای غربی مورد حمایت بود، اما ایران اسلامی با تکیه بر اعتقادات و نیروهای مردمی و با ولایتمداری توانست جنگ را اداره کند و پیروز میدان باشد.

معاون سیاسی فرماندار نظرآباد با اشاره به اینکه رژیم بعث عراق با این تصور که می‌تواند در کمتر از یک ماه ایران را با شکست مواجه کند به کشور حمله کرد،‌ افزود: اما غیرت، ‌مردانگی، از خوگذشتگی و دلاورمردی مردان آن زمان تمامی توطئه‌های دشمنان را نقش برآب کرد و ایران اسلامی در این برهه نیز موفق و پیروز میدان بود.

زینی‌وند تأکید کرد: در آن دوران تمامی گروه‌های مردمی حتی زنان نیز با حضور به موقع خود دشمن را از پای درآورند و با حضور مقتدارنه خود در جبهه و پشت جبهه‌ دشمن را وادار به شکست بزرگی کردند.

وی ادامه داد: هفته دفاع مقدس زمان بسیار مناسبی است تا اهداف و آرمان‌های دوران هشت دفاع مقدس را به نسل امروز انتقال دهیم و آنان را با آن دوران آشنا کنیم.

معاون سیاسی فرماندار نظرآباد با بیان اینکه ده‌ها برنامه فرهنگی در این هفته در این شهرستان برگزار می‌شود گفت: گلباران مزار شهدای هشت دفاع مقدس، برگزاری نشست‌ها و همایش‌های مختلف به مناسبت این هفته، ‌برگزاری نمایشگاه و ... از مهمترین برنامه‌های تدارک دیده شده در هفته دفاع مقدس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار