قصه تکراری هر هفته در البرز
20 هزار ساکن بخش آسارا، هرگز در تعطیلات و روزهای جمعه مراسم‌های خانوادگی خود اعم از عقد، عروسی و عزا را برگزار نمی‌کنند و در روز پدر امسال نیز نمی توانند از محل زندگی خود خارج شوند.
کد خبر: ۲۹۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 30 April 2015
به گزارش تابناک – البرز: جاده چالوس به عنوان زیبا‌ترین جاده کشور و چهارمین جاده زیبای جهان شناخته می‌شود.
این محور پل ارتباطی استان‌های البرز و تهران با استان‌های شمالی و شمال غربی کشور به شمار می‌آید و بر اساس آمارهای پلیس راهور، سالانه حدود 20 میلیون خودرو در این محور تردد می‌کنند.
همچنین در ایام تعطیل تردد خودروها در محور کرج – چالوس بالغ بر 70 هزار خودرو می‌شود که به طور قطع این محور گنجایش چنین حجمی از خودروها را نداشته به همین دلیل در ایام تعطیل شاهد ترافیک‌های سنگین در این جاده هستیم.
طی چند سال اخیر پلیس راهور در جاده چالوس برای روزهای جمعه و همچنین روزهای تعطیل محدودیت‌های ترافیکی اعمال می‌کند.
بر اساس این محدودیت‌ها، در روزهای جمعه از حدود ساعت 14 تا 24 حرکت خودروها در محور کرج – چالوس به صورت یک طرفه و از مرزن‌آباد به سمت میدان امیر کبیر کرج انجام می‌شود.
هدف از اعمال این محدودیت‌ها، تسریع در تخلیه بار ترافیکی و بازگشت مسافران است و با توجه به محدودیت‌های جاده چالوس، پلیس راهور چاره‌ای به غیر از کار ندارد.
با توجه به در پیش بودن میلاد با سعادت امیر الموئمنین حضرت علی (ع)، پلیس راه طرحی ویژه برای تسهیل تردد در جاده چالوس پیش‌بینی کرده است.
در این ارتباط سرهنگ رضا اکبری رئیس پلیس راهور استان البرز گفته است: با توجه به تعطیل روز شنبه به مناسبت میلاد با سعادت حضرت امیر (ع)، بسیاری از مردم روزهای پایانی هفته به مسافرت می‌‌روند.
وی افزود: پلیس راه با پیش‌بینی شرایط ترافیکی روزهای پایانی این هفته و همچنین روز شنبه که تعطیل رسمی است، اجرای طرح ویژه‌ای را در دستور کار دارد.
این فرمانده ارشد انتظامی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل پلیس راه، در روز شنبه مصادف با دوازده اردیبهشت ماه تردد انواع خودروها از ساعت 14 الی یک بامداد روز یکشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع است.
اکبری تصریح کرد: ی بیان داشت: بر این اساس از ساعت 17 روز شنبه تا یک بامداد روز یکشنبه تردد خودروها از مرزن آباد به سمت یک کرج به صورت یک طرفه انجام می‌شود.
یک طرفه شدن جاده چالوس، مشکلات بسیاری برای مردم ساکن روستاهای حاشیه‌ای این جاده ایجاد می‌کند.
چندی پیش خبرنگار تابناک البرز گلایه‌های برخی از مردم ساکن این روستاها را منتشر کرد.
در این گزارش آمده بود که بخش آسارا با جمعیت بالغ بر 20 هزار نفر دارای بیش از7 هزار واحد مسکونی که تمام ساکنان آن به اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده چالوس اعتراض دارند.
علت اعتراض این است که هیچ راه دسترسی به روستای آنها به غیر از جاده چالوس وجود ندارد.
برخی از اهالی روستاهای فوق می‌گویند، اگر در روز جمعه و یا هر روز تعطیل دیگری که جاده چالوس یک طرفه می‌شود، ما بیمار داشته باشیم، نمی‌توانیم از روستای خود خارج شویم، چرا که جاده یک طرفه است.
بسیاری از اهالی روستاهای این بخش با یکدیگر نسبت فامیلی و قومی دارند و نمی‌توانند هیچ یک از مراسم‌های خود را در روزهای تعطیل برگزار کنند، چرا که امکان تردد میان این روستاها با توجه به یک طرفه شدن جاده چالوس وجود ندارد.
بنابراین برای دید و بازدیدهای معمول هم باید روزهای غیر تعطیل را انتخاب کنند.
به عنوان نمونه، 20 هزار ساکن بخش آسارا، هرگز در روزهای تعطیل و روزهای جمعه مراسم‌های خانوادگی خود اعم از عقد، عروسی و عزا را برگزار نمی‌کنند.
در همین رابطه تعدادی از اهالی بخش آسارا با مراجعه به استانداری البرز و وزارت کشور، مشکلات خود را مطرح کرده و خواستار لغو این محدودیت‌ها در روزهای تعطیل بودند.
هنوز مسئولان به اعتراضات مردم این منطقه واکنشی نشان نداده‌اند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار