کد خبر: ۳۰۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 24 September 2016


فرمانده سپاه استان البرز گفت: دستاوردهای دوران دفاع مقدس باید برای نسل جوان تشریح شود.

سردار علی استادحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: دوران جنگ تحمیلی یکی از باشکوه‌ترین و پرافتخارترین تاریخ ایران اسلامی است و در طول تاریخ کمتر حوادث و یا رویدادهایی را شاهد هستیم که اینگونه بر سرنوشت ملت و دستیابی به عزت و استقلال و آزادی ما تاثیر مثبت داشته باشد.

وی تصریح کرد: بیان این حرف به معنی آن نیست که ما به دنبال جنگ بوده و از جنگ استقبال می‌کنیم و مردم ولایی و انقلابی ایران اسلامی ثابت کرده‌اند که هرگز به دنبال جنگ و کشورگشایی و از این قبیل امور نیستند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) افزود: همانطور که رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی تاکید فرمودند، دفاع مقدس گنجی است که باید از دل تاریخ بیرون کشیده شود، چرا که درس بزرگی برای ملت ما و حتی امت اسلام است.

استادحسینی گفت: در روزهایی که ملت ما به تازگی انقلاب کرده و از زیر بار ظلم و ستم یک حکومت دست‌نشانده و سرسپرده غربی رهایی یافته بودند،‌ استکبار جهانی با تجهیز و حمایت از ارتش متجاوز رژیم بعث عراق به دنبال انتقام گرفتن از ملت ایران و انقلاب اسلامی بود.

وی بیان داشت: به همین دلیل بیش از 40 کشور دنیا در جنگ تحمیلی از دشمن متجاوز حمایت کرده و می‌خواستند جوانان ما را که با دست‌های خالی به میدان نبرد حق علیه باطل رفته بودند را سرکوب کنند.

این فرمانده ارشد نظامی افزود: با این وجود شکست تلخی را متحمل شدند و جوانان ما با هدایت مرجعیت معظم و هدایت‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی توانستند از آب و خاک و ناموس و دین و ایمان خود به خوبی حفاظت و حراست کرده و دستاوردهای بزرگی را نصیب کشورمان کنند.

استادحسینی با تاکید بر اینکه می‌توان با روحیه جهادی، ولایت‌مداری و شهادت‌طلبی به جنگ تمام مشکلات رفت، گفت: باید دستاوردهای دوران دفاع مقدس و دلیل این موفقیت‌ها که همان روحیه ولایت‌مداری و حرکت جهادی است برای نسل جوان به درستی تشریح شود.

وی اظهار داشت: جوانی که بداند رمز موفقیت، عزت، سربلندی و راه دست‌یابی به سعادت و تعالی چیست، به طور قطع همین مسیر را طی کرده و این وظیفه امروز ما است تا به درستی آرمان‌ها و اهداف شهدا و امام شهیدان(ره) را به نسل جوان منتقل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار