کد خبر: ۳۰۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱ 24 September 2016


فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) گفت: توانمندی دفاعی و به‌ویژه موشکی ایران امروز مهمترین عامل بازدارندگی مقابل دشمنان است.

محمد زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان فردیس اظهار داشت: دشمنان اسلام و انقلاب در خارج و داخل کشور در شرایطی جنگ تحمیلی را علیه ملت ایران آغاز کردند که ایران به دلیل شرایط انقلاب و از هم پاشیده شدن ارتش، آمادگی لازم برای دفاع را نداشت.

وی افزود: با این وجود شاهد بودیم که با همان نخستین فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره)، اقشار مختلف ملت ایران به‌ویژه جوانان و حتی نوجوانان به فرمان ولایت لبیک گفته و در نبرد حق علیه باطل شرکت کردند.

فرمانده سپاه شهرستان فردیس تصریح کرد: ما در طول دوران دفاع مقدس با قدرت ایمان و بهره‌مندی از روحیه جهادی و فرهنگ شهادت‌طلبی و ولایت‌مداری علیه استکبار جهانی و کشورهای شرقی، غربی و عربی که به کمک ارتش متجاوز رژیم بعث عراق آمده بودند، پیروز شدیم.

زارعی گفت: پس از پایان جنگ تحمیلی و با هدایت‌ها و روشنگری‌ها و بصیرت و درایت مقام عظمای ولایت، توانستیم روحیه جهادی و ولایت‌مداری و شهادت‌طلبی را حفظ و تقویت کرده و از سوی دیگر با بهره‌مندی از تجربه ارزشمند دفاع مقدس، توانمندی نظامی و دفاعی کشور را چندین برابر کردیم.

وی بیان داشت: امروز توان دفاعی و نظامی ما به اندازه‌ای است که هیچ قدرتی توان و جسارت حمله و تعرض به ایران اسلامی را ندارد و اگر می‌بینیم آنها پای میز مذاکره با ایران نشستند، به این دلیل بود که جرأت حمله نظامی به ما را نداشتند.

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) افزود: به طور قطع اگر دشمنان و به ویژه سران کاخ سفید، سران رژیم کودک‌کش و جنایت‌کار صهیونیستی و همچنین کشورهای از قدرت دفاعی ما آگاهی نداشتند، پیش از حمله به افغانستان و عراق، ایران را هدف قرار می‌دادند.

زارعی تاکید کرد: امروز توانمندی نظامی و دفاعی ایران به ویژه توان موشکی مهمترین قدرت بازدارندگی در برابر تهدیدها و تعرضات دشمنان است و باید این توانمندی را حفظ و تقویت کنیم.

وی در پایان گفت: حفظ توانمندی دفاعی، افزایش بصیرت و آگاهی جامعه و تقویت روحیه ولایت‌مداری و شهادت‌طلبی از اصلی‌ترین وظایف مسؤولان در شرایط حساس کنونی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار