کد خبر: ۳۰۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ 24 September 2016


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توانایی‌های جوانان کشور، ‌ایران را به پیشرفت و نوآوری رساند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمود واعظی که صبح امروز برای شرکت در آیین زنگ مدارس به استان البرز سفر کرده بود، اظهار داشت: رسیدن به نوآوری و پیشرفت با تلاش و توسعه علم و دانش محقق می‌شود، بنابراین توانایی‌های جوانان کشور، ایران را به پیشرفت و نوآوری رسانده است.

وی ادامه داد: امروز شاهد توسعه کشور در زمینه‌های مختلف هستیم و این نتیجه تلاش‌های بی‌وفقه دانشمندان و جوانان فعال ایرانی در عرصه‌های مختلف است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پیشرفت‌های کشور در امر نانو تأکید کرد: امروز ما در مسئله نانو پیشتاز بوده و توانسته‌ایم توانایی‌های خود را در این عرصه به نمایش بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه توسعه علم و دانش امروز کشور مرهون تلاش‌ها و زحمات معلمان در مدارس و استادان دانشگاه است، افزود: اگر امروز شاهد تحولات اساسی در کشور هستیم و به بسیاری از علوم دست پیدا کرده‌ایم مرهون تلاش‌ها و زحمات بی‌وقفه معلمان در تربیت انسان‌هایی با علم و دانش بالاست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به قدرت ایران در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: دشمن جرأت نادیده گرفتن ما ندارد، زیرا هم‌اکنون کشور به جایگاهی رسیده است که می‌تواند با بسیاری از کشورهای پیشرفته رقابت کرده و حرف اول را در منطقه و جهان بزند.

واعظی تأکید کرد: همین توسعه علم و دانش، کشور را به جایگاه برتر منطقه‌ای و جهانی رسانده و سبب شده است تا در بسیاری از مسائل نام ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم عنوان شود.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به نیویورک و در بازگشت به ایران افزود: همه کشورهای جهان برای حل مشکلات و ناامنی‌ها به دنبال راه حلی از سوی ایران هستند تا ببیند با چه راهکاری می‌توان ناامنی را به حداقل رساند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: ایران اسلامی با داشتن مردمی آگاه و بابصیرت و ولایتمدار توانسته است تاکنون بسیاری از ناملایمات را پشت سر بگذارد و به سوی تعالی و پیشرفت بیشتر حرکت کند.

وی دستیابی به خودکفایی و تولید بیشتر را نیز از مهم‌ترین نیازهای کشور عنوان کرد و بیان داشت‌: فعالیت‌های علمی و دانش‌بنیان می‌تواند ما را به خودکفایی و اقتصاد مقاومتی نزدیک کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه نوآوری و داشتن پیشرفت امروز کشور در سایه توانمندی‌های جوانان ایرانی است، افزود: ثروت در دنیای امروز علم و دانستن محسوب می‌شود، بنابراین با محوریت قرار دادن نیروی انسانی باید به سمت کسب علم و دانش بیشتر حرکت کنیم.

واعظی تأکید کرد: همان‌طور که در دین ما نیز بر توسعه علم و دانش تأکید شده است، بنابراین باید برای رسیدن به پیشرفت کسب علم و دانش‌اندوزی را مهم‌ترین اولویت خود قرار دهیم.

وی به بیداری اسلامی و نهضت امام راحل اشاره کرد وبیان داشت: بیداری اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) برای جهان اسلام میراثی گران‌بها محسوب می‌شود، بنابراین دشمنان بدانند این دو میراث باارزش هرگز از یاد ملت ابران نخواهد رفت و خاموش شدنی نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه اکنون در فضای مجازی نیاز به ایجاد تحولات داریم، خاطرنشان کرد: باید با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های اساسی آثار مخرب این فضاها را محدود کرده و با توجه به اینکه این گونه فضاها تهدیدی برای جوانان این کشور محسوب می‌شود، ‌پیشگیری از آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهیم.

*البزر به عنوان پایلوت هوشمندسازی مدارس شناخته شده است

واعظی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به توانمندی‌های استان البرز اظهار داشت: در این راستا استان البرز در کشور به عنوان پایلوت هوشمند انتخاب می‌شود و نخستین گام برای هوشمندسازی در البرز در دبیرستان دخترانه مهدیه در ناحیه 3 کرج آغاز شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار