کد خبر: ۳۰۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷ 28 September 2016


رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: نخستین طرح مراقبت های اجتماعی در مدارس با هدف آشنایی دانش آموزان با رفتارهای پر خطرو پیشگیری از آسیب های اجتماعی در این استان آغاز شد.

وصی اله شاهمرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جامعه امروز بسیار پیچیده است و فرزندان ما به خصوص در گروه سنی دانش آموزی با آسیب های اجتماعی گوناگونی مواجه هستند که ابتلا به آن ها باعث تباهی و تزلزل جامعه می شود.

وی اظهار کرد: اجرای این طرح آموزشی - تربیتی زمینه ای مناسب برای آشنایی دانش آموزان و والدین را برای روش های مقابله با خطرها و آسیب ها و نیز کاهش احتمال ابتلا به چنین آسیب هایی را در بین جامعه هدف در پی دارد.

وی از خانواده به عنوان اساسی ترین نهاد موثر بر رشد اجتماعی و شخصیت کودکان به ویژه در سال های حساس اولیه زندگی یاد کرد که لازم است در اجرای

طرح مراقبت های اجتماعی در مدارس البرز همگام شود.

وی گفت: اساس پیشگیری ، تعلیم و تربیت ، راهنمایی مشورت و ارشاد خانواده هاست که آموزش و پرورش به عنوان خانه دوم دانش آموزان در البرز به این بخش مهم در قالب اجرای طرح مراقبت های اجتماعی در مدارس در سال تحصیلی 96-95 توجه ویژه ای کرده است.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: امروزه علمای تعلیم و تربیت و کارشناسان پیشگیری از آسیب های اجتماعی بر این موضوع اشتراک نظر دارند که کلاس درس مناسب ترین بستر برای ایجاد ارتباط میان افراد و افزایش دانش آنان به خصوص در بخش مسائل اجتماعی است.

شاهمرادی بیان کرد: این طرح با همکاری کارشناسان 9 دستگاه اجرایی استان در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی با عنوان آسیب های اجتماعی ویژه دانش آموزان و اولیاء در مدارس البرز عملیاتی شده است.

به گفته وی: این طرح به مدت یک سال در مدارس البرز اجرا می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار