کد خبر: ۳۰۳۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸ 28 September 2016


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: این استان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه کشاورزی دارد، بنابراین لازم است تا تمهیدات لازم برای رفع مشکلات بخش کشاورزی در این استان اندیشیده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مجید موسوی ظهر امروز در حاشیه بازدید وزیر شیلات کشور نروژ از ماهی‌سرای کرج افزود: استان البرز ظرفیت‌های بسیار بالایی را در حوزه کشاورزی دارد و لازم است تا از این ظرفیت‌ها در مسیر توسعه تولیدات در بخش‌های مختلف کشاورزی و همچنین توسعه اقتصادی استفاده شود.

وی افزود: می‌توانیم با سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی شاهد رونق و توسعه این صنعت در استان البرز باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه دولت اقدامات و تمهیدات ویژه‌ای را برای توسعه بخش کشاورزی دارد خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز اعتبارات خوبی به بخش کشاورزی اختصاص داده شده است تا این صنعت بتواند به رشد و توسعه بیشتر دست پیدا کند.

موسوی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه استان البرز نزدیک پایتخت است و این استان به عنوان پایتخت کشاورزی کشور محسوب می‌شود، گفت: استان البرز با داشتن مراکز تحقیقاتی و علمی بسیار در حوزه کشاورزی یکی از استان‌های مهم در زمینه کشاورزی است و می‌تواند به عنوان قطب کشاورزی کشور نیز شناخته شود.

وی با تأکید بر اینکه این استان همچنین دارای منابع طبیعی بسیار زیادی است افزود: البرز محل اتصال شرق به غرب کشور و محل گذر 13 استان است که در این راستا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

موسوی در ادامه سخنان خود به سفر وزیر شیلات نروژ به استان البرز اشاره کرد و گفت: نروژ نیز در صنعت شیلات از رتبه خوبی برخوردار است و ما می‌توانیم با این کشور در زمینه مولد و ورود مولد به مزارع شیلاتی و تخم چشم‌زده ماهی همکاری‌های لازم را داشته باشیم.

وی در ادامه سخنان خود از وزیر شیلات نروژ خواست تا همکاری‌های لازم را به صورت تفاهم‌نامه با این استان داشته باشد.

گفتنی است مرکز پرورش ماهی ماهی‌سرا واقع در منطقه حصار کرج به عنوان قدیمی‌ترین مرکز پرورش قزل‌آلای کشور از حدود 70 سال پیش فعالیت می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار