کد خبر: ۳۰۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷ 03 October 2016


فرمانده نیروی انتظامی استان البرز گفت: آموزش و پرورش در نهادینه کردن انضباط اجتماعی مهمترین نقش را دارد

به گزارش ایرنا، سردار بخشعلی کامرانی صالح روز دوشنبه درهمایش پلیس و امنیت در دبیرستان پسرانه دهخدا آموزش و پرورش ناحیه یک کرج، افزود: آموزش و پرورش به دلیل نقش مهمی که در تعلیم و تربیت افراد جامعه دارد می تواند با برنامه های مختلف آموزشی و تربیتی در نهادینه کردن انضباط اجتماعی در بین دانش اموزان ،خانواده و اجتماع فرهنگسازی کند.

وی ادامه داد: توسعه پایدار در کشور زمانی شکل می گیرد که همه افراد جامعه به قوانین و ضوابط اجتماعی اهمیت دهند و بستر بهره وری مناسب از امکانات جامعه بوجود آید.

کامرانی صالح گفت: آموزش و پرورش به دلیل ارتباط مستقیم با قشر دانش آموزان و خانواده ها در آموزش مسائل مختلف اجتماعی و فرهنگی نقش بسزایی دارد.

وی اضافه کرد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ارتقای ضریب امنیت اجتماعی و ناهنجاری ها نیازمند توجه به آموزش است که این رسالت مهم با مشارکت آموزش و پرورش و نیروی انتظامی در مدارس البرز انجام می شود .

کامرانی صالح خاطرنشان کرد: گسترش برنامه های آموزشی فرهنگی در زمینه آسیب های اجتماعی نیازمند تلاش بیشتر کارشناسان فعال دراین بخش است تا البرز دراین بخش کارنامه موفق تری داشته باشد .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج دراین همایش گفت: دانش آموزان مبلغان آموزشی تربیتی، فرهنگی در بین خانواده ها هستند که می توانند در بخش انضباط اجتماعی نیز نقش فعالی داشته باشند.

وحید یعقوبی افزود: توجه دانش اموزان به مسایل مختلفی که جامعه اسلامی ما به ان نیاز دارد سبب می شود تا جامعه از نظر امنیتی و فرهنگی و سایر بخش ها روند رو به رشدی را طی کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه هایی که در مدارس اجرا می شود در بخش آموزشی تربیتی و فرهنگی، مسئولیت پذیری دربین دانش آموزان بالا رفته و این مهم نشانه مشارکت و علاقه دانش آموزان در ترویج برنامه هایی است که در مدارس آموزش می بینند و آن را به خانواده و اجتماع انتقال می دهند.

وی گفت: دانش آموزان در بخش آسیب های اجتماعی و مسائل فرهنگی سبک زندگی اسلامی نیاز به آموزش بیشتری دارند تا زمینه مبارزه با جنگ نرم در بین آنان تقویت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز نیز دراین همایش گفت: سلامت و امنیت دو نعمت بزرگی است که درهرجامعه می تواند زمینه رضایت مندی افراد آن جامعه را بوجود آورد .

خسرو ساکی افزود: این دو نعمت بزرگ در کشور ما به دلیل ایثارگری شهدا و تلاش نیروهای نظامی امنیتی در کشور حاکم است که ما قدردان تلاش این عزیزان هستیم .

وی ادامه داد: قانونمداری و انضباط اجتماعی از مسائل مهمی است که همه افراد جامعه باید به ان توجه کنیم ،نظم اجتماعی ،امنیت از برنامه های محوری آموزشی نهاد آموزش و پرورش است تا دانش آموزان درمدارس با این مهم اشنایی لازم را پیدا کنند .

ساکی گفت: مشارکت نیروی انتظامی و اموزش و پرورش درسال های اخیر درسطح بالایی قرار داشته زیرا معتقدیم ارتباط این نهاد با دستگاهی که امنیت اجتماعی را تامین می کند ضروری است.

دبیرستان پسرانه دهخدا کرج دارای یک هزار و 400 دانش آموز در رشته های مختلف آموزشی است که بزرگترین مدرسه استان البرز به شمار رفته و نیروی انتظامی دراین مدرسه یک مانور آموزشی عملیاتی نیز در زمینه امنیت اجتماعی برگزار کرد .

نمایش انضباط اجتماعی از دیگر برنامه های این همایش بود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار