کد خبر: ۳۰۶۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 04 October 2016


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: مدیران هیأت‌های مذهبی باید برای اقامه نماز جماعت در حسینیه‌ها و تکایا برنامه داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس مسعودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: قیام سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) برای جلوگیری از انحراف دین رسول‌الله احیای امر به معروف و نهی از منکر بود و همه کسانی که خود را عاشق و پیرو امام حسین (ع) می‌دانند باید در این راه گام بردارند.

وی افزود: وقتی ما بیرق عزا برافراشته و در سوگ سیدالشهدا عزاداری می‌کنیم، نمی‌توانیم واجبات دین را کنار گذاشته و به مستحبات بپردازیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز تصریح کرد: یکی از واجبات و ستون دین ما اقامه نماز است و باید فرهنگ اقامه نماز جماعت را در میان نسل جوان ترویج کنیم.

مسعودی گفت: بسیاری از جوانان و نوجوانان ما در دهه نخست محرم جذب ایام عزاداری و سوگواری محرم و صفر جذب هیأت‌ها و حسینیه‌ها و تکایا و مساجد می‌شوند و باید از این فرصت برای ترویج هر چه بیشتر اقامه نماز جماعت استفاده کرد.

وی بیان داشت: به همین منظور طرح‌های فرهنگی در دستور کار ما قرار دارد که از جمله آنها می‌توان به اعزام کارشناسان و مبلغان مذهبی به هیأت‌ها و حسینیه‌ها اشاره کرد که محور اصلی فعالیت‌های تبلیغی این مبلغان، ترویج فرهنگ اقامه نماز است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: از سوی دیگر مدیران هیأت‌های مذهبی نیز باید برنامه ویژه‌ای برای اقامه نماز جماعت در حسینیه‌ها و تکایا داشته باشند تا انشاالله بتوانیم در این ماه بخش زیادی از جوانان را به اقامه نماز جماعت تشویق کنیم.

مسعودی ادامه داد: همچنین برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا در استان البرز صورت گرفته است و امسال می‌خواهیم همزمان با اذان ظهر عاشورا، یکی از بزرگ‌ترین نمازهای جماعت را در کرج و همچنین شهرستان‌های مختلف استان البرز برگزار کنیم.

وی اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ لازم برای هماهنگی بیشتر هیأت‌ها و حسینیه‌ها و دسته‌های عزاداری با ائمه جماعت مساجد و نهادهای متولی امر انجام شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار