کد خبر: ۳۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۰ 04 May 2015
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: متأسفانه شوراها تاکنون به جایگاه مهم خود توجه نداشته‌اند که این امر سبب شده مسئولیت دولت در این بخش کمتر باشد، چرا که مطالبه‌ای از ما صورت نمی‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم ابوالفضل رضوی در همایش شوراهای اسلامی که عصر امروز در محل اردوگاه ایثار با حضور اعضای شورای شهر و روستای این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه برای صدور حکم در هیچ شرایطی نباید از عدالت خارج شد، اظهار داشت: کلیه مسئولان کشور باید به این مهم توجه کافی و اهتمام داشته باشند.
وی با بیان اینکه هر فردی که استبداد رأی داشته باشد به هلاکت می‌رسد، افزود: استبداد رأی انسان‌ها را متکبر ساخته و این امر سبب خروج از مسیر الهی و معنوی می‌شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق رئیس جمهور با تأکید براینکه مردم در اداره کشور حکومت و تعیین نقش مسئولان از اهمیت بالایی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: آنچه انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و به آن استمرار بخشید حضور مردم در تمامی عرصه‌ها بوده است.
رضوی با اشاره به اینکه شوراهای شهر و روستا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند تصریح کرد: متأسفانه شوراها تاکنون به جایگاه مهم خود توجه نداشته‌اند که این امر سبب شده مسئولیت دولت در این بخش کمتر باشد. چرا که مطالبه‌ای از ما صورت نمی‌گیرد.
وی  با بیان اینکه در گذشته برخی دستگاه‌های اجرایی در بسیاری از امور روستاها و شهرها دخالت می‌کردند گفت: خوشبختانه امروز شوراهای شهر و روستا مانع از انجام این کار توسط دستگاه‌های اجرایی می‌شود.
رضوی با اشاره به بخش حاشیه نشین کرج که مشکلات فراوانی را برای استان البرز از جمله شهرستان کرج ایجاد کرده است، گفت: دولت تدبیر و امید برای بهبود شرایط روستانشینان برنامه‌های مفیدی را در دستور کار قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه باید زمینه حضور مردم در روستاها فراهم شود، گفت: بدون حضور مردم در روستاها امکان توسعه پایدار در این بخش وجود ندارد.
معاون توسعه روستایی و مناطق رئیس جمهوربا اشاره به اینکه مردم می‌توانند با تشکیل شرکت تعاونی و یا سهامی خاص نسبت به توسعه پایدار روستایی اقدام کنند، افزود: خوشبختانه درآمد روستانشینان استان البرز از هزینه خانوار آنها بیشتر است این درحالی است که از 31 استان کشور 22 استان هزینه خانوار آنها بیش از درآمد حاصله است.
رضوی با اشاره به اینکه طبق تحقیقات صورت گرفته به طور متوسط در هر 8 خانوار روستایی یک فرد تحصیل کرده دانشگاهی وجود داردکه این آمار در استان البرز به هر 6 خانوار نیز می‌رسد، بیان کرد: می‌توان از این ظرفیت بالقوه برای شناسایی پتانسیل‌های موجود هر روستا استفاده کرد.
معاون توسعه روستایی و مناطق رئیس جمهور با بیان اینکه برای شناسایی ظرفیت هر منطقه می‌توان فرمانداری‌ها مراجعه کرد چرا که فرمانداران ملزم به شناسایی پتانسیل روستاهای شهرستان‌های خود هستند، گفت: بعد از اینکه این مهم به صورت طرح در استانداری به تصویب رسید وام مذکور به افراد متقاضی اعطا می‌شود.
رضوی با بیان اینکه در برخی روستاهای کشور هم اکنون 80 شرکت تعاونی فعال وجود دارد، اظهار داشت: باید هرچه سریعتر نسبت به بهره گیری از این امکانات اقدام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار