جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اعلام کرد
جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی از راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تخصصی آنالیز موادمخدر در همه استان‌های کشور به عنوان مرجع در خاورمیانه خبر داد.
کد خبر: ۳۰۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ 05 October 2016

سردار مرتضی میرزایی ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه تخصصی و آزمایشگاه آنالیز موادمخدر در استان البرز، اظهار داشت: یکی از مهمترین مزایای ایجاد این آزمایشگاه تشخیص نوع ماده مخدر و کشور تولیدکننده است.
وی تأکید کرد: در این راستا ماده مخدری که تازه کشف شده باشد در این آزمایشگاه مورد بررسی قرار گرفته و مشخص می‌شود که در داخل کشور یا کشورهای دیگر تولید شده است.
 این مسؤول با تأکید بر اینکه تشخیص نوع ماده مخدر از دیگر مزایای این آزمایشگاه است افزود: تشخیص موادمخدر اجرای صدور حکم نیز در مراجع قضایی در پی خواهد داشت.
 وی گفت: ایجاد این آزمایشگاه در ستاد مباره با موادمخدر به خوبی احساس می‌شد لذا با توجه به اهمیت موضوع کلید راه‌اندازی این آزمایشگاه در سال 88 زده شد.
جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدرکشور در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه هم‌اکنون در سه فاز 18 استان کشور مجهز به این آزمایشگاه شده‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع در یک زمان‌بندی مشخص و در آینده نزدیک تمامی استان‌های کشور مجهز به آزمایشگاه تخصصی آنالیز موادمخدر می‌شوند.
میرزایی در بخشی دیگر از سخنان خود از کشف 340 تن انواع مواد مخدر در کشور از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد و گفت: ابن میزان کشفیات مواد مخدر در شش ماهه امسال نسبت به سال گذشته با رشد 11 درصدی مواجه بوده است.
به گفته وی یکی از مهمترین مأموریت‌های پلیس جمع‌آوری معتادان است.
میرزایی بیان داشت: لذا آمادگی داریم تا ظرف مدت یک هفته تمامی معتادان را جمع‌آوری کنیم اما در این زمینه و با جمع‌آوری معتادان همه دستگاه‌های ذیربط نیز باید همکاری لازم را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار