کد خبر: ۳۰۸۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶ 08 October 2016


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز با تأکید بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها برای اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن گفت: متأسفانه از همه ابزارها و استعدادهای موجود استفاده مطلوبی نداریم.

ذبیح‌الله قائمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 95 یکی از مهم‌ترین طرح‌های ملی و کلان کشور بوده که نتایج آن از اهمیت بسیار زیادی برای مدیران ملی و استانی برخوردار است.

وی افزود: علت این است که اگر مدیران و برنامه‌ریزان در سطح ملی و حتی استانی به اطلاعات و آمار دقیق دسترسی نداشته باشند،‌ نمی‌توانند برای رفع مشکلات موجود به ویژه در حوزه اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم به درستی برنامه‌ریزی کنند و برنامه‌ها و طرح‌ها نیز از کارهایی و ضمانت اجرای لازم برخوردار نخواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز تصریح کرد: به عنوان نمونه یکی از مشکلات اصلی کشور در حوزه بیکاری و مسکن است، اگر مدیران ما ندانند که به چه تعداد شغل جدید و مسکن جدید نیاز داریم، چگونه می‌توانند برای رفع مشکلات موجود برنامه‌ریزی و طراحی کنند.

قائمی با اشاره به تازه تأسیس بودن استان البرز نیز گفت: این اهمیت برای مردم و مدیران استان البرز به مراتب بیشتر از کشور است، چراکه البرز یک استان تازه‌تاسیس و جدید بوده و در بسیاری از آمارها و اطلاعات مورد نیاز برای برنامه‌ریزی کلان به ویژه در حوزه تعداد جمعیت و مسکن ضعف داریم.

وی بیان داشت: به عنوان نمونه ما در البرز شهرستانی داریم که هنوز جمعیت دقیق آن مشخص نیست و به طور طبیعی در اختصاص منابع و اعتبارات ملی و استانی به این منطقه ضعف‌هایی داریم که پس از انجام سرشماری نفوس و مسکن 95 برطرف خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز افزود: برای اجرای صحیح سرشماری نفوس و مسکن در استان البرز همه تمهیدات و مقدمات مورد نیاز فراهم شده است، دستگاه‌های و نهادهای مرتبط همکاری و تعامل خوبی با ستاد مرکزی دارند.

قائمی ادامه داد: اما در حوزه استفاده از همه ظرفیت‌های موجود هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم، به عنوان نمونه اینترنت در البرز از شرایط خوبی برخوردار است اما به دلیل عدم فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به موقع، هنوز عده زیادی از شهروندانی که به اینترنت دسترسی دارند، در سرشماری شرکت نکرده‌اند.

وی در پایان گفت: انتظار داریم که رسانه‌ها مشارکت بیشتری در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در این حوزه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار