کد خبر: ۳۱۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸ 10 October 2016

 

مهاجم اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: حال که مجبور به بازی کردن با کره‌ای‌ها در روز تاسوعا هستیم، هواداران باید ورزشگاه آزادی را به بزرگ‌ترین حسینیه جهان تبدیل کنند.

 

علی باغمشیه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: مردم ولایت‌مدار و عاشق اهل بیت (ع) به ویژه آذری‌هایی که عشق آنها به قمر بنی‌هاشم حضرت عباس (ع) زبانزد خاص و عام است، از مدیران ورزشی کشور و به ویژه فدراسیون فوتبال انتظار داشتند که اجازه برگزاری بازی و مسابقه فوتبال در روز تاسوعا را ندهند.

 

وی افزود: در رسانه‌ها به نقل از مدیران فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش آمده بود که تلاش‌هایی را برای عدم برگزاری این مسابقه در این تاریخ انجام داده‌اند، اما فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست ایران موافقت نکرده است.

 

عضو تیم فوتبال ستارگان استان البرز تصریح کرد: علت نتیجه ندادن نامه‌نگاری‌ها و رایزنی‌ها و تلاش‌های مسؤولان این است که ما همان ابتدا اعتراض خود را با ارائه مستندات به مسؤولان برگزار کننده و طراحان کنفدراسیون فوتبال ارائه ندادیم و به قول معروف کار را به دقیقه 90 کشاندیم.

 

باغمیشه گفت: حال که مجبور هستیم در این روز به مصاف کره‌جنوبی برویم، باید هوشیار بوده و از این فرصت برای انتقال صحیح پیام عاشورای حسینی (ع) به ویژه بزرگی حضرت عباس (ع) بهترین استفاده را ببریم.

 

وی بیان داشت: خوشبختانه در روزهای اخیر از فوتبال‌دوستان بسیاری شنیدم که می‌خواهند در روز مسابقه مراسم عزاداری قمر بنی هاشم (ع) را برگزار کنند و حال که مجبور هستیم در روز تاسوعا به مصاف حریف برویم، باید ورزشگاه آزادی را به بزرگ‌ترین حسینیه جهان تبدیل کنیم.

 

این پیشکسوت فوتبال افزود: به طور قطع نتیجه دیدار با کره‌جنوبی همواره برای ایرانی‌ها و کره‌ای‌ها از حساسیت زیادی برخوردار بوده و هست، اما این دیدار با دیگر مسابقات تفاوت دارد و حتی اگر بازنده میدان هم باشیم، می‌توانیم در شش مسابقه آینده این شکست را جبران کنیم.

 

باغمیشه ادامه داد: بنابراین هدف اصلی ما در این روز باید انتقال فرهنگ و نهضت عاشورای حسینی (ع) به جهانیان باشد و می‌توانیم در طول 90 دقیقه مسابقه، مراسم عزاداری و سوگواری باشکوهی را برگزار کنیم.

 

وی اظهار داشت: انتظار ما از مسؤولان برگزار کننده مسابقه این است که تمهیدات ویژه‌ای را انجام دهند تا ورزشگاه آزادی به بزرگ‌ترین حسینیه جهان تبدیل شده و یکی از باشکوه‌ترین مراسم‌های عزاداری در سوگ شهادت حضرت عباس (ع) را شاهد باشیم.

 

مهاجم اسبق تیم فوتبال پرسپولیس درباره مسائل فنی مسابقه ایران و کره‌جنوبی نیز گفت: همانطور که تاکید کردم، نتیجه این مسابقه دیگر برای مردم و عاشقان اهل بیت (ع) در درجه دوم اهمیت قرار دارد و امیدوارم بازی با هر نتیجه‌ای که به پایان می‌رسد، این هواداران فوتبال حاضر در ورزشگاه باشند که با رفتار و منش خود، روز باشکوهی را تاریخ فوتبال ایران خلق کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار