کد خبر: ۳۱۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 10 October 2016


مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) آسمان استان نیمه ابری است.

منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طی روزهای اخیر شاهد آسمانی صاف و جوی پایدار در اکثر مناطق کشور از جمله استان البرز بودیم که این شرایط منجر به افزایش محسوس دمای هوا شد.

وی افزود: با ورود یک سامانه بارشی از شرق کشور، استان البرز نیز تحت تاثیر قرارمی‌گیرد، به نحوی که از ظهر روز دوشنبه به بعد، شاهد افزایش ابرها و کاهش دمای هوا در استان البرز خواهیم بود.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز تصریح کرد: بنابراین برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه که مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)، آسمان استان البرز نیمه ابری و همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رحمانیان در پاسخ به این پرسش که آیا طی این روزها شاهد بارندگی نیز خواهیم بود، گفت: بارندگی در شهرها پیش‌بینی نمی‌َشود، اما هیأت‌ها و حسینه‌هایی که در مناطق مرتفع و بخش‌ها و روستاهای واقع در ارتفاعات باید پیش‌بینی لازم را داشته باشند.

وی بیان داشت: از سوی دیگر عزاداران باید منتظر کاهش سه تا چهار درجه‌ای دمای هوا باشند، چرا که طی روزهای آینده شاهد کاهش محسوس دمای هوا خواهیم بود.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز افزود: به عنوان نمونه در روزهای شنبه و یکشنبه دمای هوای شهرستان کرج به 30 درجه بالای صفر رسید که در روز سه‌شنبه با سه درجه کاهش به حداکثر 27 درجه می‌رسد.

رحمانیان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح شرایط جوی شهرستان‌های مختلف استان البرز طی 24 ساعت گذشته پرداخت و گفت: در این مدت اشتهارد با ثبت دمای حداقل 10 و حداکثر 32 درجه بالای صفر، گرم‌ترین شهرستان استان البرز بود.

وی اظهار داشت: همچنین طالقان با حداقل 10 و حداکثر 27 درجه بالای صفر به عنوان خنک‌ترین شهرستان استان البرز در این روزها شناخته می‌شود.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز در پایان تصریح کرد: ایستگاه‌های هواشناسی در دیزین نیز حداقل دمای 9 و حداکثر 18 درجه بالای صفر را ثبت کرده‌اند که نشان می‌دهد، دیزین در حال حاضر خنک‌ترین منطقه استان البرز است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار