کد خبر: ۳۱۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 17 October 2016


مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: این استان به خاطر اقدامات گسترده آموزشی، کمترین نرخ بی سواد را در کشور دارد.

به گزارش ایرنا، خسرو ساکی شامگاه یکشنبه در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی البرز، افزود: رساندن نرخ بی سوادی در این استان به کمتر از یک درصد نیاز به تلاش بیشتر فعالان این حوزه البته با مشارکت همه جانبه دستگاه های اجرایی و نهادهای مردمی دارد.

وی اظهارکرد: برای تحت پوشش قرار دادن جامعه هدف در البرز باید زمینه حضور مردم در مراکز یادگیری محلی هموار شود.

وی با اشاره به راه اندازی 6 مرکز یادگیری محلی طی 6 ماهه اول سال 95 در این استان خاطرنشان شد: ایجاد زمینه مناسب برای حضور گروه های مختلف سنی در این مراکز که در آن ها خدمات آموزشی - مهارتی ارائه می شود امری ضروری است.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به سخت بودن کار در بخش سوادآموزی پرداخت و یادآور شد: هدایت افراد بی سواد و افرادی که سواد دارند ولی مهارت حرفه ای ندارند به سوی مراکز یادگیری محلی نیاز به مشارکت و عزمی بسیجی وار در استان دارد.

وی، دامنه پوشش سواد آموزی در این استان را وسیع ذکر کرد و افزود: اکنون در دورترین روستاهای این استان از جمله طالقان ، جاده چالوس و اشتهارد افراد بی سواد شناسایی و تحت پوشش قرار گرفته اند.

وی، دستیابی البرز به 67 درصد از اهداف تعیین شده در فرایند راه اندازی ، کاری و اجرایی مراکز یادگیری محلی طی شش ماهه اول سال 95 را نشانه روحیه کار مشارکتی و توجه به منویات معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری دراین استان دانست.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز اظهار کرد: پیش بینی می کنیم تا پایان سال 95 دستیابی این استان در بخش اهداف تعیین شده در حوزه مراکز یادگیری محلی به مرز 90 درصد برسد.

ساکی ادامه داد: برای پشتیبانی سواد آموزی البرز در شش ماهه گذشته ، 15 نشست شهرستانی و 2 استانی برگزار شده و 89 مصوبه در پی داشته است که تا کنون 80 درصد آن در استان اجرایی شده است.

وی تاکید کرد: از سوی سازمان سواد آموزی کشور البرز بعنوان پایلوت مراکز یادگیری محلی انتخاب شده است که این مهم حاکی از موفقیت این استان در اجرای طرح ملی راه اندازی مراکز یادگیری محلی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار