کد خبر: ۳۱۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 19 October 2016


روانشناس و استاد دانشگاه بر حفظ و تقویت خانواده به عنوان یکی از مهمترین ارکان اصلی جامعه تأکید کرد و گفت: والدین نقش مهمی را در تربیت فرزندان دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محسن ایمانی عصر امروز در همایش متمرکز استانی هفته پیوند اولیا و مربیان در البرز اظهار داشت: نقش انجمن‌های اولیا و مربیان و پیوند این دو بر کسی پوشیده نیست، بنابراین با تعاملات بیشتر به مربیان و اولیا می‌توانیم به اهداف مورد نظر در امور تربیتی و پرورشی دست پیدا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه جامعه ما جامعه‌ای با فرهنگ غنی اسلامی ایرانی است افزود: حفظ و تقویت خانواده از مهم‌ترین اصول است.

این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دلایل ناهنجاری‌ها از خانواده شکل می‌گیرد گفت: فرزندان باید در محیط خانواده احساس امنیت و آرامش کنند و این مهم باید توسط والدین انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تربیت خوب فرزندان در درجه اول در محیط خانواده است افزود: با وارد شدن فرزندانمان در محیط مدرسه، این نهاد نیز به عنوان یکی از رکن‌های اساسی در تربیت و پرورش کودکان ما است.

ایمانی عنوان کرد: در این راستا و با توجه به اهمیت موضوع باید تعاملات پیوسته ای بین اولیا و مربیان مدارس باشد تا بتواند در برنامه‌ریزی‌ها در امور تربیتی دانش‌آموزان و تحقق اهداف مورد نظر موثر باشد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به آمار طلاق در جامعه گفت: یکی از نشانه‌های مهم کم‌توجهی به امور تربیتی کودکان و نوجوانان و حتی جوانان است.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: برای حفظ کیان خانواده باید پدر، مادر و فرزندان رویکرد گفت‌وگو را در خانه در محوریت قرار دهند.

روانشناس و استاد دانشگاه، دوستی، محبت، درک کردن، احترام به خواسته‌ها، نداشتن توقع بیش از حد، رعایت اصول اخلاقی، دینی، انس با قرآن، با ایمان و توکل زندگی کردن، تقویت ارتباطات خانوادگی، وقت گذاشتن برای هم، خوب شنیدن حرف‌های یکدیگر را از جمله مهمترین عوامل تحکیم کننده عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار