کد خبر: ۳۱۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴ 19 October 2016


مدیرکل آموزش و پرورش البرز از راه‌ندازی 6 مرکز یادگیری محلی در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

خسرو ساکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: ریشه‌کنی بی‌سوادی یکی از اهداف اصلی نظام آموزشی در کشورمان است که به طور جدی و به صورت بی‌وقفه طرح‌های مرتبط با این موضوع در دست انجام است.

وی افزود: خوشبختانه استان البرز در این زمینه پیش‌قدم و پیشگام بوده و به همین دلیل جزو استان‌های ممتاز کشور به شمار می‌آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: یکی از طرح‌های آموزش و پرورش برای مقابله با بی‌سوادی، راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی برای است که در این حوزه نیز استان البرز پیش‌گام بوده است.

ساکی گفت: به همین دلیل البرز به عنوان پایلوت کشوری مراکز یادگیری محلی انتخاب شده و خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

وی بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 6 مرکز یادگیری محلی در استان البرز راه‌اندازی گردید و تلاش می‌کنیم این مراکز را افزایش داده و تجربیات خود را در زمینه اجرای طرح فوق به دیگر استان‌ها منتقل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز افزود: در این مراکز به افراد خدمات آموزشی و مهارتی ارائه می‌شود تا بتوانیم از این طریق میزان و درصد بی‌سوادی و کم‌سوادی را تا حد ممکن کاهش دهیم.

ساکی ادامه داد: هدف ما رسیدن به نرخ بی‌سوادی کمتر از یک درصد است و به طور قطع با تلاش‌های ویژه و حمایت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و همچنین فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها می‌توانیم به این هدف مهم دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان البرز و قرار گرفتن برخی از بخش‌ها و روستاها در مناطق مرتفع و صعب‌العبور گفت: با این وجود افراد در دورترین نقاط استان البرز که بی‌سواد بوده و یا مهارت لازم را ندارند، شناسایی و به مراکز یادگیری محلی معرفی و هدایت شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در پایان با تاکید بر اینکه ریشه‌کنی بی‌سوادی یک طرح ملی و دارای منافع گسترده در جامعه است، گفت: اجرای صحیح این طرح و دست‌یابی به اهداف پیش‌بینی شده نیازمند عزم ملی در استان البرز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار