کد خبر: ۳۱۸۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰ 26 October 2016


رئیس کل دادگستری استان البرزگفت که شورای حل اختلاف امروز بخشی از پیکره دستگاه قضایی است ونگاه به آن باید کاربردی و سازنده باشد.

به گزارش ایرنا از دادگستری استان البرز ، احمد فاضلیان روز چهارشنبه در آیین ابلاغ احکام قضات جدید شورای حل اختلاف استان البرز افزود: با این نگاه ،مشکلاتی که دادگاه‌ها و دادسراها وجود دارد در سریعترین زمان و کمترین هزینه به امورات مردم رسیدگی کنند.

وی افزود: شورای حل اختلاف با همه کاستی‌هایی که از همان ابتدا داشته، امروز کاملا جا افتاده و مجموعه قضات و اعضای آن با فداکاری و از خودگذشتگی در حال فعالیت هستند.

وی با تبیین وضعیت خطیری که بر عهده قضات قرار داده شده، گفت: هدف گذاری امسال مجموعه دادگستری استان، تحول در بخش قضایی است ولی تاکنون کمبود 40 درصدی کادر قضایی و 60 درصدی کادر اداری مانعی جدی در مسیر تحقق این هدفگذاری بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که دادگستری استان برای توسعه فضای زیرساختی در نظر گرفته است خاطرنشان کرد: بیشتر توجه دراین حوزه شوراهای حل اختلاف است و بیشتر طرح‌های تعریف شده برای احداث و توسعه زیرساختی مربوط به این مجموعه است.

همچنین رئیس شورای حل اختلاف استان البرز دراین جلسه با اشاره به اجرای قانون جدید شورای حل اختلاف که از بهمن ماه 1394 آغاز شده است گفت: این قانون صلاحیت‌های شورا را تغییر داده و آرا توسط قضات صادر می‌شود.

لقمان کیا پاشا درباره تعداد قضاتی که با مجموعه شوراهای حل اختلاف استان همکاری دارند اظهار داشت: قبل ازاین 40 همکاری قاضی با این مجموعه همکاری داشتند که از این تعداد تنها 6 قاضی به صورت اختصاصی با شورا همکاری دارند.

وی اضافه کرد: پس از حمایت‌های رئیس کل دادگستری استان، تعداد قضات همکار غیردائم با دریافت احکام امروز از 34 به 45 رسیده که تحول بزرگی برای این مجموعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار