کد خبر: ۳۱۸۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۴ 27 October 2016


قائم مقام امور بین‌الملل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر تربیت نخبگان در کشور تأکید کرد و گفت: نخبه‌پروری مهمترین رسالت و سیاست وزارت علوم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین سالار آملی ظهر امروز در ششمین کنگره بین‌المللی علوم و فناوری نانو در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات برای توسعه و رسیدن به پیشرفت بیشتر نخبه پروری و تکریم این افراد است.

وی ادامه داد: تربیت نخبگان و لزوم توجه به این مهم باید به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌هایی باشد که در دستور کار مسؤولان قرار گیرد.

قائم مقام امور بین الملل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دراین راستا یکی از مهمترین سیاست‌های وزارت علوم تکریم و پرورش نخبگان است،‌ افزود: البته حفظ این نخبگان و ارائه بسترهای لازم برای فعالیت‌های آنان نیز باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

سالار آملی تأکید کرد: حفظ نخبگان در رشته‌هایی مانند نانو، هوا فضا و ... از مهمترین سیاست‌هایی است که باید بیش از گذشته مورد توجه و اهتمام مسؤولان باشد.

وی در ادامه سخنان خود به فعالیت پارک‌های علم و فناوری در کشور اشاره کرد و بیان داشت: در کشور 39 پارک علم و فناوری وجود دارد که می‌تواند بستری مهم و تأثیرگذار در استفاده نخبگان از این پارک‌ها باشد.

این مسؤول با تأکید بر اینکه در این راستا با معرفی پارک‌های علم و فناوری می‌توانیم، نخبگان را بر استفاده از این مکان‌ها ترغیب نماییم افزود: بر اساس هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده نخبگان در هر شهر می‌توانند با مراجعه به این پارک‌ها از خدمات آن استفاده کنند.

سالار آملی در بخشی دیگر از سخنان خود انتقال دانش به صنعت و تجاری‌سازی را یکی مهمترین محورهای اساسی کار وزارت علوم دانست و گفت: انتقال دانش به صنعت یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه ویژه و اساسی داشت لذا با این اقدام می‌توانیم ایجاد اشتغال کرده و نیازهای جامعه را در مسیر اشتغال مرتفع سازیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار