کد خبر: ۳۲۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 09 May 2015
استاندار البرز بر تداوم جدی، پرشتاب و همه جانبه نهضت علمی در استان البرز تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سید حمید طهایی ظهر امروز در نشست صمیمی با برخی از اساتید دانشگاهی این استان با اعلام اینکه استان البرز برای توسعه و پیشرفت بیشتر نیازمند یک جهش علمی و پرشتاب است اظهار داشت: باید تلاش شود تا با استفاده از ظرفیت‌های علمی موجود در این استان به سمت توسعه و پیشرفت بیشتر گام برداریم و با راهکارهای علمی و تخصصی مشکلات موجود در استان را مرتفع سازیم.
وی ادامه داد: در این راستا باید نیازهای مراکز علمی و دانشگاهی در این استان شناسایی و برطرف شود تا محققان، دانشجویان و پژوهشگران بتوانند بدون دغدغه در مسیر کسب علم و دانش بیشتر گام بردارند.
استاندار البرز با تأکید بر اهمیت تداوم جدی، پر شتاب و همه جانبه‌ نهضت علمی در این استان،‌ گفت: تحقق این هدف مهم را نیازمند مدیریت دانشمندان علمی است.
طهایی در بخشی دیگر از سخنان خود به وضعیت فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: باید سیاستگذاری‌های لازم درباره اشتغال این افراد و استفاده از ظرفیت‌های علمی آنان انجام شود تا این افراد علاوه بر به کارگیری توانایی و دانسته‌های خود بتوانند زمینه تأمین نیازهای اقتصادی خود را فراهم کنند.
وی بیان کرد: باید برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها تدبیری شود تا بعد اتمام تحصیل، این قشر سرگردان در جامعه نباشند.
استاندار البرز خاطرنشان کرد: نیاز جامعه ما یک چیز است و خروجی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به گونه‌ای دیگر، بنابراین دست اندرکاران حوزه آموزش باید با احصاء نیازهای جامعه نسبت به ایجاد رشته‌های جدید دانشگاهی متناسب با مطالبات مشاغل اقدام کنند.
استاندار البرز در این رابطه با اشاره به شوک اقتصادی برخی از کشورهای توسعه یافته در سال 1920 و کنار رفتن ماشین آلات و جایگزین ساختن نیروی انسانی با ایجاد اشتغال مصنوعی،‌ گفت: در تاریخ برخی کشورها شاهد آن هستیم که وقتی نیاز مردم در جامعه شغل باشد ماشین‌هایی که کار نیروی انسانی را انجام می‌دهند کنار می‌رود و برای اینکه نیاز افراد جویای شغل برطرف شود، مشاغل مصنوعی ایجاد می‌شود این امر علاوه بر کاهش هزینه‌های ارزی برای ورود ماشین آلات، بخشی از نیازهای داخلی مردم یک کشور که همان داشتن شغل پایدار است را  نیز تأمین می‌کند.
وی افزود: دانشگاه‌ها باید فکر و ایده دهند که چگونه دانشجویان ما می‌توانند بعد از فارغ‌التحصیلی سرگردان نباشد و کارآفرین باشند.
طهایی گفت: این آمادگی در استان وجود دارد که از حضور اساتید دانشگاهی و نظرات و دیدگاه‌های آنها در کنار مدیران دستگاه‌های اجرایی استفاده شود و استادان نیز با تعریف پروژه‌های علمی در این زمینه مسئولان را کمک کنند.
استاندار البرز با تأکید بر اینکه تحقیق نباید فقط در همان حد تحقیق بماند، تصریح کرد: هر ایده و فکری که ارائه می‌شود باید قابلیت اجرایی نیز داشته باشد.
وی افزود: البرز استانی تازه تأسیس است و بخشی از نیروهای این استان نیز بیش از نیاز موجود در دستگاه‌ها به کار گرفته شده‌اند و از سویی آموزش حلقه مفقوده‌ای شده است که تناسب کمی و کیفی نیازهای استان در بخش نیروی انسانی برهم می‌زند.
طهایی با تأکید بر ضرورت استفاده از تجارب اساتید دانشگاهی در دفتر آموزش و پژوهش استانداری گفت: باید ظرفیت استادان در دانشگاه‌های استان به منظور ارتقای سطح آگاهی و به روز رسانی دانش مدیران و کارمندان دستگاه‌های اجرایی بهره‌مند شود چرا که یکی از مولفه‌های موفقیت مسئولان افزایش سطح تحصیلات آکادمیک آنها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار