کد خبر: ۳۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹ 11 May 2015
معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار البرز از تکمیل 65 درصدی سند آمایش سرزمین استان تاکنون خبر داد و گفت: این سند تا پایان تیرماه نهایی می‌شود.
به گزارش روابط عمومی استانداری البرز، ذبیح‌الله قائمی مهمترین طرح در دست اقدام استان را طرح سند آمایش سرزمین برشمرد و اظهار داشت: قرارداد آمایش سرزمین در سال 90 بسته شده است؛ تاکنون نشست‌هایی ترتیب دادیم و مقرر شده تا پایان تیرماه گزارش نهایی انجام شود.
وی افزود: یکی از موضوعات مهمی که در سند آمایش سرزمین مورد توجه باید قرار گیرد نظام سکونت‌گاه‌ها است که از سال 90 فعالیت‌ها برای انجام کارهای مطالعاتی این سند آغاز شده است.
معاون استاندار تصریح کرد: سند آمایش سرزمین مهمترین سند در توسعه استان البرز به‌شمار می‌رود و از نیمه دوم سال 93 پیگیری‌های جدی در این زمینه آغاز و کارگروهی با هدف انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی بیشتر در این زمینه تشکیل شد.
وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی از اعضای این کارگروه هستند، افزود: امروز یکی از بحث‌های مهم شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تدوین سند آمایش سرزمین است و سند مذکور کاری تیمی بوده که عصاره دیدگاه‌های مختلف را در امور اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به همراه خواهد داشت.
قائمی گفت: سند آمایش استان سند راهبردی و سند مادر از مهمترین سند توسعه استان به‌شمار می‌رود.
معاون استاندار گفت: این سند برای استان بسیار مهم است و آمایش سرزمینی سند بالادستی استان است که در حوزه دستگاهی و نیز اجرایی باید مدنظر قرار گیرد؛ لذا باید این سند بر اساس مزیت‌هایی که در البرز و برای برنامه ششم توسعه وجود دارد هر چه سریع‌تر نهایی شود.
قائمی گفت: آمایش یک سند راهبردی و آینده‌نگرانه برای کشور است و بعد از تهیه آن اسناد پایین‌دستی به استناد این سند تهیه می‌شود و می‌توانیم بر اساس آن پروژه‌هایی را در بخش‌های مختلف تدارک بینیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار