کد خبر: ۳۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶ 09 February 2015

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز از تشکیل سمن‌های حفظ منابع آب زیرزمینی خبر داد و گفت: این تشکل‌ها از حفر چاه، برداشت‌های غیرمجاز و تخلف‌هایی از این قبیل جلوگیری می‌کنند.
بهزاد پارسا با اشاره به تشکیل نخستین سمن آب‌های زیرزمینی که در نظرآباد شروع به کار می‌کند، اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع آب و افت آب‌های زیرزمینی، یکی از عوامل موثر در زمینه تعادل بخشی، ایجاد تشکل‌های "آب بران" است.
وی افزود: تشکل آب بران در آب‌های زیرزمینی برای نخستین بار در استان البرز در دشت نظرآباد تشکیل شده که امروز افتتاح می‌شود.
مدیرکل آب منطقه‌ای البرز بیان کرد: در نظر داریم امنیت چاه‌های آب زیرزمینی را به مردم بسپاریم و مردم هر منطقه با ایجاد تشکل‌های مردمی، مسئولیت امنیت چاه‌های آب موجود در منطقه را به عهده بگیرند.
وی گفت: این تشکل‌ها از حفر چاه و برداشت‌های غیرمجاز و تخلف‌هایی از این قبیل جلوگیری می‌کنند و در صورت بروز مشکل می‌توانند به شرکت آب منطقه‌ای البرز آن را گزارش کنند.
پارسا تصریح کرد: این افراد تحت نظر کارشناسان آب منطقه‌ای مورد آموزش قرار می‌گیرند تا در مواقع لزوم به درستی عمل کنند.
وی خاطرنشان کرد: بخشی از اختیارات خود را نیز برای تسریع و تسهیل فعالیت‌های کشاورزان در اختیار این سمن‌ها قرار می‌دهیم و در این صورت مراجعه کشاورزان به شرکت آب منطقه‌ای نیز کاهش می‌یابد.
به گزارش تسنيم مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز با بیان اینکه این نخستین سمن آب‌های زیرزمینی در البرز است، اظهار داشت: تعاونی تشکل آب‌بران نیز ثبت شده و تشکیل 5 سمن نیز در سال آینده در دستور کار قرار دارد.
وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم این سمن‌ها در سراسر استان گسترش یابد تا با تشکیل این تشکل‌ها، ارائه تسهیلات و حفظ منابع آب زیرزمینی با سهولت بیشتری انجام پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار