امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه تخریب دیگران در نگاه دینی پسندیده نیست گفت : همه کاندیداها با تبلیغ منطقی، رقابتی صحیح و سالم و احترام به یکدیگر برنامه های خود را ارائه و زمینه را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم کنند.
کد خبر: ۴۰۸۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ 16 April 2017
به گزارش تابناک : حجت الاسلام حسن علیدادی روز یکشنبه وجه تمایز انتخابات ایران با انتخابات سایر کشورهای دنیا را داشتن سلامت به معنای واقعی کلمه دانست و گفت : سیستم های انتخاباتی در کشور همچون وزارت کشور،شورای نگهبان و هیات های نظارت به نوعی رغم خورده که در طول برگزاری این رویداد مهم ساسی بر روند کار اشراف دارند و افرادی آموزش دیده و داری تجربه هستند و بر تک تک صندوق ها نظارت کامل دارند. 
وی با تاکید بر اینکه در انتخابات ایران تقلب وجود ندارد و تنها درصد ناچیزی از تخلفات مشاهده می شود افزود : برخی افراد در هنگام رای دادن ممکن است اسامی را طوری دیگر درج کند و یا فردی به دلیل نداشتن سواد به دیگری اطمینان می کند اما نام فرد دیگری درج می شود که این درصد در کل انتخابات بسیار ناچیز است و در سرنوشت آن نیز تاثیر زیادی نمی گذارد . 
امام جمعه کیش به تعدد برگزاری انتخابات در کشور از نظر کمیت اشاره کرد و گفت : به اندازه سالهای انقلاب انتخابات در کشور برگزار شده که در تمامی آن رای مردم مورد توجه قرار گرفته است که در هیچ کشوری به این شکل نیست ، انتخابات شورای شهر، خبرگان رهبری ، ریاست جمهوری ،مجلس شورای اسلامی انتخاباتی هستند که بصورت گسترده مردم در آن مشارکت دارند. 
وی با بیان اینکه برای حضور در انتخابات نیاز به داشتن برخی صلاحیت های عمومی همچون مدرک تحصیلی و سلامتی جسمی وجود دارد اظهار کرد : هیچ محدودیتی از نظر صنفی و قومی برای منتخبان مردم که می خواهند در انتخابات حضور داشته باشند وجود ندارد . 
این استاد دانشگاه یکی از ویژگی های انتخابات در کشور را سهم قائل شدن برای اقلیت های مذهبی عنوان کرد و گفت : برای اینکه حقی از این افراد که آنها هم در پیروزی انقلاب و جنگ سهم داشتند ضایع نشود کرسی به صورت جداگانه برای آنان در نظر گرفته شده است . 
امام جمعه کیش در مورد انتخاب فرد اصلح در ریاست جمهوری تصریح کرد : شورای نگهبان وسواس خاصی در این زمینه دارد ، در رجال سیاسی اینکه هر فردی که مدرک داشته باشد و مسئولیت های معمولی را پشت سر گذاشته باشد به راحتی از فیلتر شورای نظارت و نگهبان عبور نمی کند ، در انتخابات ریاست جمهوری کسانی تائید می شوند که صلاحیت لازم را داشته باشند بنابر این تنها تعداد محدودی از فیلتر شورای نگهبان عبور خواهند کرد. 
وی تاکید کرد : کسانی که از فیلتر عبور می کنند گفتمان و برنامه هایی دارند که باید آن را مشخص کنند اینکه در بخش اقتصادی، فرهنگی و دیگر حوزه ها چه طرح های ارائه خواهند کرد؟ سیاست های خارجی و داخلی آنها چیست ؟ و کشور را چگونه اداره خواهند کرد ؟ پاسخ به این سئوالات مشخص کننده کاندیداهای اصلی خواهد بود که به طور معمول در انتخابات ریاست جمهوری این گفتمان و برنامه ها میان دو نفر بیشتر از سایر گفتمان ها رخ می دهد. 
حجت الاسلام علیدادی گفت: رقیب اصلی و فرعی هر دو دارای صلاحیت برای تصدی کرسی ریاست جمهوری هستند اما اینکه برنامه های ارائه شده چقدر بتواند مردم را جذب کند مهم است . 
وی تاکید کرد : مردم باید کاندیدای خود را بشناسند و اگر شناختی ندارند از معتمدان سئوال کنند اما یکی از راه های ارائه همین گفتمان ها و برنامه ها است . 
امام جمعه کیش حضور حداکثری در پای صندوق های رای را وطیفه همه آحاد جامعه دانست و گفت : برای انتخاب فرد اصلح باید ببینیم گفتمان کدام کاندیدا با گفتمان نظام جمهوری اسلامی هماهنگ تر است و کمتر فاصله دارد. 
حجت الاسلام علیدادی تاکید کرد باید با هوشیاری تمام مراقب کسانی که به دنبال ایجاد اختلاف و فتنه هستند باشیم و نگذاریم شیرینی انتخابات به کام مردم تلخ شود. 
امام جمعه کیش در مورد رعایت اخلاق در انتخابات و تخریب کاندیداهای رقیب به ایرنا گفت : تخریب در نگاه دینی پسندیده نیست وهمه کاندیداها باید اخلاق اسلامی و انسانی را راعایت کنند ، تبلیغ بیش از حد و تخریب ، هر دو اقدامی نادرست در یک رقابت سالم است و مجموعه هایی که وظیفه نظارتی را بر عهده دارند باید هوشمندانه در مقابل این رفتارها واکنش نشان دهند . 
* حضور مردم در انتخابات رای دوباره به نظام است 
وی با تاکید بر اینکه مسئولان امین مردم هستند و برگزاری انتخابات سالم را در دستور کار خود قرار دهند تصریح کرد : باید بسترهای لازم برای حضور پرشور مردم در انتخابات فراهم شود و کاندیداها نیز با تبلیغ منطقی و رقابتی صحیح و سالم و احترام به یکدیگر برنامه های خود را ارائه و زمینه ای ایجاد کنند که مردم با اطمینان ، با بینش و بصیرت کامل به شخص مورد نظر خود رای دهند. 
حجت الاسلام عیلدادی افزود : مشارکت حداکثری مردم در انتخابات منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب است ، حضور در انتخابات یعنی رای دوباره به نظام جمهوری اسلامی است ، انتخابات یک رفراندوم و انتخاب اصلح است باید تلاش کنیم تا بهترین ها در راس امور قرار گیرند تا مشکلات مردم به دست با کفایت آنها حل شود. 
وی تصریح کرد : در شرایط کنونی کشور به رئیس جمهوری نیاز دارد که در مقابل استکبار جهانی و دشمنان خارجی ایستادگی کند و به گفتمان نظام جمهوری اسلامی و فرمایشات رهبر معظم انقلاب و منویات امام راحل توجه کافی داشته باشد . 
وی ابراز امیدواری کرد که انتخابات پیش رو ،پرشور، با شکوه و بدون هیچ حاشیه ای برگزار شود و نتیجه آن برای مردم ، کشور و نظام جمهوری اسلامی مفید باشد . 
به گزارش ایرنا ، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه 96 برگزار می شود. 



منبع : ایرنا
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار