کد خبر: ۴۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴ 01 June 2015
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان البرز گفت: بر اساس آخرین آمارها، 92 درصد ذخایر آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، گردهمایی کشاورزان و باغداران شهرستان کرج با محوریت بررسی مشکلات کم‌آبی ظهر امروز با حضور مسئولان جهاد کشاورزی استان البرز برگزار شد.

در این نشست حجت‌الله رضایی با اعلام این مطلب گفت: اگرچه بخش عظیمی از ذخایر و منابع آب کشور در حوزه کشاورزی و باغداری مصرف می‌شود، اما میزان مصرف آب در کشاورزی البرز از میانگین‌ کشوری پایین‌تر است.

وی افزود: در گذشته اعلام می‌شد که ایران جزء مناطق نیمه‌خشک جهان است، اما امروزه با متوسط بارندگی 250 میلی‌متر و تبخیر یک‌هزار و 700 میلی‌متر در سال، در حوزه کشورهای خشک جهان تقسیم‌بندی می‌شود.

این مسئول گفت: مشکل کم‌آبی به یک چالش جدی در استان البرز تبدیل شده و اگر منابع آب موجود را به درستی مدیریت نکنیم، در آینده نزدیک با مشکلات بسیاری زیاد و حتی غیرقابل جبرانی روبه‌رو می‌شویم.

رضایی بیان داشت: یکی از نیازهای اصلی این است که منابع آب را به صورتی مدیریت کنیم که حداقل 70 درصد ذخایر و منابع آب استان البرز در بخش کشاورزی مصرف شود.

وی افزود: برای تحقق این مهم نیازمند اجرای برنامه‌های عمرانی هستیم و خوشبختانه با وجود مشکلات اقتصادی، در سال‌های گذشته مدیریت استان البرز در این بخش اقدامات خوبی انجام داده است.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود باغ‌های گسترده در منطقه چمن از توابع شهرستان کرج گفت: این منطقه با وجود خشکسالی‌ها و ساخت و سازهای اخیر در کرج، همچنان دارای باغ‌های گسترده‌ای است که باید حفظ شود.

رضایی اعلام کرد: به همین منظور طرح‌هایی در دستور کار داریم که آب مورد نیاز باغداران را از طریق انتقال منابع آب 2 حلقه چاه، طی سال جاری تامین کنیم.

وی در پایان گفت: برای تحقق برنامه‌های فوق نیازمند همکاری بیشتر کشاورزان و باغداران شهرستان کرج هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار