کد خبر: ۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۹ 11 February 2015
برای پیروزی انقلاب اسلامی ، انسان های مبارز زیادی در مقابل رژیم ستمشاهی ایستادگی کردند که یکی ازآنان شهید 'علی اکبرطهماسبی' ازشهرستان کرج 
بود.
درشب 22 بهمن سال 57، مینی بوس ها وسایر خودروها ، با حمل بلندگو، به رغم حکومت نظامی در سطح تهران توسط ماموران رژیم طاغوت، فرمان حضرت امام(ره)، مبنی برنادیده گرفتن حکومت نظامی را درپایتخت به گوش مردم رساندند.
با این حال واحدهای نظامی از قزوین، به سوی تهران روانه شدند که مردم، جاده تهران ـ کرج را به منظور جلوگیری از ورود این واحدها، مسدود کردند.
مبارزان ضد رژیم طاغوت درکرج نیز ساکت ننشستند و با تشکیل گروه های مردمی خود را آماده سرنگونی رژیم شاهنشاهی کرده بودند که از همان ساعت های اول روز 21 بهمن به گروه های مبارزان تهران پیوستند.
به گزارش ایرنا درصبح روز 22 بهمن حاج علی اکبر طهماسبی 50 ساله پس از خداحافظی از تمام اهالی محل و شش فرزند خود به همراه دو مبارز دیگر برای سرنگونی رژیم طاغوت روانه تهران شد.
هنوز از شهر کرج خارج نشده بود که با گروه دژبانی رژیم طاغوت که همراه با تدارکات نظامی قصد عزیمت به ورامین و تهران را داشتند مواجه شد و حاجی که صبح روز 22 بهمن به نیت قرب الهی غسل شهادت را نیز انجام داده بود به دیدار حق شتافت.
از حاج علی اکبر طهماسبی که سه فرزند دختر و سه فرزند پسر باقی مانده اکنون مسیر دیگری در راه لبیک به حضرت امام (ره) در پیش گرفته شده که عمل به وصیت آن شهید بزرگوار است.
این شهید انقلابی همواره در نصحیت به خانواده خود بر حفظ حجاب و عفاف اسلامی تاکید داشته و انس با قران را راه نجاتی برای بشر درمبارزه با ستم می دانست .
امروز نیز دختران او با حفظ حجاب اسلامی، مدرسان قرآن درمکتب های تعلیم و تربیت هستند.
استان البرز22 شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده که اغلب خانواده های این شهدا مهاجرت کرده اند که مردم قدردان این استان با نصب تندیس هایی از آنان یاد و خاطره بزرگ مردان تاریخ انقلاب اسلامی را زنده نگه داشته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار