علیرغم افزایش قیمت‌ها در روزهای اخیر مطرح شد
در نمایشگاه طرح ضیافت امسال 250 تن گوشت قرمز، یک‌هزار تن گوشت مرغ، یک‌هزار تن برنج، یک‌هزار تن شکر و 200 تن خرما، با بررسی سنوات گذشته توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱ 02 June 2015
طی روزهای اخیر و با حذف سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت این محصول استراتژیک، شاهد افزایش قیمت‌ها در کرج هستیم.
این در حالی است که برخی از مسئولان کشوری و استانی، مدعی بودند که گران‌تر شدن بنزین نباید در افزایش قیمت‌ها اثرگذار باشد.
البته چنین استدلال‌هایی پیش از این و به ویژه در دولت گذشته نیز مطرح می‌شد، اما هر بار که قیمت حامل‌های انرژی بالاتر می‌رفت، به واسطه آن بسیاری از اجناس نیز گران می‌شد.
به عنوان نمونه و با افزایش قیمت بنزین در روزهای اخیر، برخی از رانندگان تاکسی در کرج از جمله خط سه‌راه رجائی شهر – فلکه اول رجائی شهر – خیابان سیزدهم، میان جاده – میدان حصارک، میدان حصارک - چهاراه طالقانی اقدام به افزایش کرایه‌ها کرده‌اند.
همچنین قیمت برخی از انواع میوه، سبزیجات، برنج و محصولات غذایی دیگر نیز به بهانه افزایش قیمت بنزین گران شده است.
از سوی دیگر مردم ایران اسلامی آماده فرارسیدن ماه مبارک رمضان هستند و هر ساله در این ماه و به دنبال افزایش تقاضا، قیمت برخی از کالاها به ویژه مواد غذایی گران می‌شود.
این در حالی است که هر ساله مسئولان وعده می‌دهند که جلوی افزایش قیمت‌ها را می‌گیرند.
امروز نیز سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری البرز با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان و ضرورت تنظیم بازار در نشست ستاد تنظیم بازار استان البرز گفته است: سیاست‌گذاری کلان استان بر این است که افزایش قیمتی وجود نداشته باشد و با متخلفان برخورد شدید صورت بگیرد.
عبدالله کامکار با بیان اینکه برخورد با متخلفان و بر هم‌ زنندگان بازار در اولویت قرار دارد،‌ اظهار داشت: افزایش قیمت در ماه رمضان برای مردم قابل قبول نیست، بنابراین سیاست‌گذاری کلان استان بر این است که افزایش قیمتی وجود نداشته باشد و با متخلفان برخورد شدید صورت بگیرد.
این مسئول تأکید کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی و ستاد تنظیم بازار استان برای مدیریت امور مربوط بسیج شوند، تا موجبات نارضایتی مردم فراهم نشود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز با اظهار بر اینکه باید تمام تدابیر برای رفاه مردم به خصوص در ایام ماه مبارک رمضان، اندیشیده شود،‌ گفت: مسئولیت هر دستگاهی باید به وضوح مشخص شود و با تقسیم‌بندی موضوعات به نحو مطلوب به امورات مربوط به طرح ضیافت برای استقبال از ماه مبارک رمضان، رسیدگی شود.
کامکار خاطرنشان کرد: در تعیین مقدار اقلام موجود برای طرح ضیافت، امسال باید بحث ساکنان جدید مسکن‌های مهر نیز مدنظر قرار گیرد، چون نسبت به سال گذشته شاهد افزایش جمعیت هستیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز با اشاره به اهمیت بحث پارکینگ در ایجاد نمایشگاه افزود: شایسته است امسال یک نمایشگاه با بهترین شرایط و با بهترین نظارت ایجاد شود، همچنین بحث ترافیک حاصل از این موضوع باید مد نظر قرار گیرد و فضای مناسبی برای پارکینگ وجود داشته باشد.
وی تصریح کرد: در نمایشگاه طرح ضیافت امسال 250 تن گوشت قرمز، یک‌هزار تن گوشت مرغ، یک‌هزار تن برنج، یک‌هزار تن شکر و 200 تن خرما، با بررسی سنوات گذشته توزیع خواهد شد.
حال باید دید که هشدارهای معاون استانداری البرز به دستگاه‌های اجرایی و همچنین واحدهای صنفی متخلف نتیجه بخش خواهد بود؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار