مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی البرز از وجود12 هزار حلقه چاه غیر مجاز دراستان خبرداد.
کد خبر: ۴۵۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲ 02 July 2017
به گزارش تابناک : عبدالحسین حسن زاده اظهارکرد: درحال حاضر بیش از 12 هزار حلقه چاه غیر مجاز در البرز وجود دارد که این رقم برای استانی با این جمعیت بحرانی است.

وی ادامه داد: بهره برداری از چاه‌های غیر مجاز باعث کاهش چشم‌گیر منابع آب‌های زیر‌زمینی استان شده و بحران کمبود آب را جدی تر ساخته است.

وی توضیح داد: با کاهش منابع آبهای زیر زمینی استان شاهد گسترش بیابان، کوچ مردم از روستاها به شهرها، تغییر اقلیم‌، کاهش سطح زیرکشت محصولات‌کشاورزی و از همه مهمتر کمبود آب شرب مواجه خواهیم شد.

وی افزود: برای جلوگیری از احداث چاه‌های غیر مجاز در استان باید دستگاه‌های متولی با جدیت بیشتری با متخلفان برخورد و برای آنها جریمه‌های سنگین وضع کنند تا کمتر کسی به فکر احداث چاه غیر مجاز در استان بیفتد.

وی گفت: به علت تعداد بالای پرونده‌های تخلف ‌از دادستان تقاضا می‌شود شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی به پرونده‌های چاه‌ها و انشعابات غیر مجاز آب در استان ایجاد شود.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وضعیت توزیع آب شرب در روستاهای استان اشاره‌ کرد و افزود: در حال حاضر اکثر روستاهای استان به شبکه آب روستایی متصل هستند و تنها 27 روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی البرز گفت: به دنبال اجرای طرح‌هایی برای بهبود تامین و توزیع آب شرب در روستاها هستیم تا از این طریق هم انشعابات غیر مجاز شناسایی شده وهم از تلفات آب جلوگیری شود.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار