کد خبر: ۴۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱ 10 June 2015
مدیرکل کتابخانه‌های استان البرز با بیان اینکه همه شهرداری‌های مناطق استان البرز به اداره‌کل کتابخانه‌ها بدهکارند، گفت: در صورت عدم تعامل، مبلغ مورد نظر از ارزش افزوده آنان کسر می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الله فلاح با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به وصول نیم درصد سهمیه شهرداری‌های استان البرز، اظهار داشت: نگاه اداره‌کل کتابخانه‌ها بر این است که این مشکل با تعامل حل و فصل شود.
وی با اشاره به اینکه بخشی از نیم‌ درصدهای سال 93 از شهرداری‌ها اخذ شده، افزود: بخشی از این بدهی‌ها نیز به پیش از سال 83 بازمی‌گردد و انباشته شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های استان البرز با بیان اینکه برخی از بدهی‌ها از طریق تهاتر پرداخت شده، گفت: برخی از شهرداری‌های شهرستان‌های استان البرز، علی‌رغم تعامل اداره‌کل کتابخانه‌ها، همکاری نمی‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس جلسات و نشست‌های برگزار شده با مدیران شهرداری مرکز استان، مقرر شد نماینده‌ای از کتابخانه‌ها و شهرداری حساب‌ها را مشخص کرده تا به نحوی این بدهی‌ها به اداره‌کل کتابخانه‌ها پرداخت شود.
فلاح تصریح کرد: به زودی با توجه به قانون تصویب شده توسط مجلس، درصورتی که هریک از شهرداری‌ها از پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها سر باز زنند، از ارزش افزوده آنان کسر می‌شود.
وی با بیان اینکه آمار حدود 5 شهرداری مناطق بدهکار در استان البرز به نهاد کتابخانه‌های کشور ارسال شده، گفت: نهاد کتابخانه‌های کل کشور از طریق سازمان اقتصاد دارایی، از حساب ارزش افزوده آنان برداشته و به حساب اداره کل کتابخانه‌های آن شهر واریز می‌کند.
مدیرکل کتابخانه‌های استان البرز با تاکید بر اینکه همه شهرداری‌های مناطق استان البرز به اداره‌کل کتابخانه‌ها بدهکارند، اظهار داشت: برخی از شهرها مانند هشتگرد قدیم و جدید به شکل قسطی در حال پرداخت هستند اما شهرداری نظرآباد، ماهدشت و محمدشهر  اصلا پرداخت نکرده و همکاری نیز نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه بدهی‌های سال 94 شهرداری کرج به صورت اقساط در حال پرداخت است، تصریح کرد: عدم همکاری شهرداری‌ها در حال حاضر از اهمیت چندانی برخوردار نیست چراکه بر اساس مکاتبات انجام شده، در صورت عدم تعامل، مبلغ مورد نظر از ارزش افزوده آنان کسر می‌شود.
فلاح با تاکید بر اینکه 60 تا 70 درصد بدهی‌های شهرداری‌ها باقی مانده و پرداخت نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که کتابخانه‌های استان البرز در میانگین کشوری در رده 22 به بعد قرار دارد و شهرداری‌ها باید با تمکین از قانون این بدهی‌ها را پرداخت کنند تا از طریق این نیم درصد، سطح کتابخانه‌ها و فضای مطالعه در استان توسعه و ارتقا یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار