تعدادی از خانه‌های تاریخی شهر تهران که در بافت قدیمی هستند مورد تهاجم سودجویانه قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۴۸۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ 03 September 2017
به گزارش تابناک : در شرایطی که مسئولان شهرداری همواره از حفاظت و حمایت شهرداری از بناهای تاریخی و ارزشمند سخن می گویند اما از قرار معلوم  بسیاری از بناهای تاریخی همچنان در معرض تهاجم سودجویان قرار دارند. در این خصوص، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با انتقاد از عدم توجه شهرداران مناطق و نواحی به بناهای تاریخی گفت: متأسفانه شاهد تهاجم و برخوردهای سودجویانه به این اماکن هستیم.

محمدجواد حق شناس در این خصوص توضیح داد: در روزهای گذشته در حوزه میراث فرهنگی گزارشات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در رابطه با تخریب برخی از بناهای تاریخی شهر تهران رسیده است. 

وی ادامه داد: تعدادی از خانه‌های تاریخی شهر تهران که در بافت قدیمی هستند مورد تهاجم و بخروردهای سودجویانه قرار گرفته‌اند.

این عضو شورای شهر با تأکید براینکه این بناهای تاریخی باید حفظ و حراست شوند، گفت: از شهرداران مناطق و نواحی درخواست می‌شود که به این حوزه توجه ویژه ای را داشته باشند.

حق شناس اضافه کرد: بناهای تاریخی می‌توانند تولیدکننده منابع ثروت و درآمدهای پایدار شهر تهران باشند و در حال حاضر این بی توجهی به این بناها نگران کننده است.





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار