کد خبر: ۵۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴ 20 June 2015
معاون سیاسی و انتظامی فرماندار کرج با تأکید بر توسعه امور فرهنگی در کلانشهر کرج گفت: مقوله فرهنگ نیازمند نگاه ویژه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، رضا عسگری ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی جوانان کلانشهر کرج اظهار کرد: متولیان فرهنگ باید نگاه ویژه و اساسی به توسعه برنامه‌ها و امور فرهنگی داشته باشند.

وی ادامه داد: در این راستا همچنین نباید با مقوله فرهنگ برخورد سیاسی داشت.

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری ویژه کرج تأکید کرد: در این راستا اگر می‌خواهیم مشکلات فرهنگی جوانان حل شود، نباید با مقوله فرهنگ برخورد سیاسی داشته باشیم.

عسگری افزود: متولیان امور فرهنگی باید دقت داشته باشند که برخورد سیاسی با فرهنگ تنها موجب افزایش مشکلات این حوزه می‌شود در حالی که معضلات فرهنگی و اجتماعی تنها در بستر جامعه قابل حل هستند نه در فضای امنیتی و سیاسی.

جانشین رئیس ستاد ساماندهی جوانان شهرستان کرج در ادامه به وظایف این ستاد اشاره کرده و گفت: احصاء و ارتقاء شاخص‌های مربوط به حوزه‌های جوانان از وظایف این ستاد است که باید به صورت کارشناسی و براساس نیازهای جوانان شهرستان کرج بومی‌سازی شود.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های مرتبط با جوانان باید بدانند که ساماندهی امور جوانان امری تعطیل‌ناپذیر است و برنامه‌ریزی‌ها باید متناسب با نیازهای جوانان و درک موقعیت و شرایط روز و متنوع باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت منابع و کمبود امکانات، برنامه‌های دستگاه‌ها برای جوانان باید دربرگیرنده همه جوانان یا بیشتر آنها باشد نه اینکه تنها قشر خاصی را تحت پوشش قرار دهد.

عسگری در ادامه به ضرورت اجرای برنامه‌های اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با تاکید بر مشارکت و ایجاد ارتباط صمیمی با خانواده‌ها اشاره کرده و گفت: دستگاه‌های متولی امور جوانان باید در تدوین برنامه‌های اوقات فراغت، استحکام ارتباط افراد خانواده را نیز در نظر بگیرند و طرح‌هایی را اجرا کنند که با مشارکت خانواده‌ها صورت پذیرد.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار