کد خبر: ۵۱۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵ 22 June 2015
سرپرست معاونت هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری البرز با اعلام اینکه 70 درصد شیر تولیدی این استان به سایر استان ها صادرمی شود، گفت: درصورت حمایت از صنعت تولید فراورده های لبنی استان، می توان گامی موثرتری را دراین چرخه تولیدی برداشت.
به گزارش ایرنا، عباداله کامکار روز دوشنبه درنشست مدیران اقتصادی استان البرز، افزود: روزانه 500تن شیر درالبرز تولید می شود که به استان های تهران، مازندران، زنجان و گیلان صادر شده و دراختیار این استان ها برای تولید فراورده های لبنی قرارمی گیرد.

وی ادامه داد: درصورت حمایت بیشتر ازسوی ارگان های ذیربط به ویژه تشکل های غیردولتی کشاورزی و جلب سرمایه گذاران می توان این ظرفیت اقتصادی را در استان نوپای البرز بهبود بخشید.

کامکار گفت: درصورت حمایت بیشتر و ارایه تسهیلات ازسوی بانکها به کارخانه های تولید میتوان بسترهای ایجاد فراوردهای لبنی را فراهم کرده و از این ظرفیت اقتصادی استان بهره بیشتری برد .

وی خاطرنشان کرد: برخی از کارخانه های تولید فراورده های لبنی استان البرز بصورت نیمه تعطیل درآمده که بانشستی مشترک با حضور اداره کل صنعت معدن وتجارت ، استانداری البرز و جهاد کشاورزی درتلاش برای حل این مشکل اقتصادی نیزهستیم .

سرپرست معاونت هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری البرز اضافه کرد: تشکیل انجمن دامداران استان البرز نیز درکناراتحادیه دامداران که فعالیت دارد کمک بزرگی خواهد بود .

دراین نشست همچنین درخصوص معافیت واحدهای تولیدی بخش کشاورزی مصوب سال 74 از عوارض ساخت وساز که در تهران اجرایی شده نیز تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد تا شهرداری کرج به همراه اداره کل شهری و شوراهای اسلامی استانداری البرز با برگزاری جلسه ای این موضوع مهم را تحت بررسی قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار