کد خبر: ۵۵۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ 30 June 2015
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: انسان تا زمانی که جهاد است باید جهادی فکر کند و با داشتن روحیه و مدیریت جهادی در مقابل دشمنان ایستادگی کند.

به گزارش روابط عمومی سپاه استان البرز، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی گفت: جوانان بسیاری در این سرزمین با عزم و اراده جدی و همچنین انگیزه الهی وارد عرصه فعالیت و خدمات رسانی می‌شوند که جهاد سازندگی از جمله برکات انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: در آن زمان هیجان پرشوری در انقلاب به وجود آمد و ضمن اینکه مردم دست به خیر بودند، روابط سنگین و برادرانه‌ای در میان ملت حاکم بود و زمانی که حضرت امام (ره) این هیجان را دیدند تصمیم به تاسیس جهادسازندگی گرفتند و به جهت انسجام روحیه افراد شروع به انجام امور عظیم کردند.

این مسئول گفت: قرارگیری روحیه انقلابی در کنار نفس امام، احیای معضلات اساسی کشور و چرخش اقتصاد از جمله مسائلی بود که با تشکیل جهاد سازندگی به وجود آمد.

امام جمعه کرج به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری بارها بر جنگ‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تاکید کردند چرا که در حال حاضر کشور ما علی‌رغم جنگ‌های اقتصادی و سیاسی دچار جنگ فرهنگی نیز شده است.

وی در خصوص روحیه جهادی ادامه داد: انسان تا زمانی که جهاد است باید جهادی فکر کند و با داشتن روحیه و مدیریت جهادی در مقابل دشمنان ایستادگی کند.

نماینده ولی فقیه در البرز به ابعاد مختلف روحیه جهادی اشاره کرد و گفت: روحیه جهادی دارای سه بعد ساختاری، زمینه‌ای و رفتاری است که از جهت ساختاری مدیریت باید برای خداوند باشد که از آن به مدیریت ولایی یاد می‌شود چرا که ولی خدا نائب دارد و نائب وی نیز دستوری را داده است

آیت الله حسینی همدانی در خصوص ابعاد زمینه‌ای و رفتاری گفت: مشارکت پذیری، قناعت و اهمیت به بیت‌المال از جمله ابعاد زمینه‌ای و پویایی، خودباوری، پرکاری و تحول آفرینی از ابعاد رفتاری روحیه جهادی به شمار می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز به موقعیت کشاورزی استان البرز اشاره کرد و افزود: استان البرز از لحاظ موقعیت کشاورزی و صنعتی در جایگاه خوبی در کشور قرار دارد چرا که حرف اول را در قطب کشاورزی می‌زند و از لحاظ صنعتی نیز با وجود توربین‌هایی که در شرکت مپنا تولید می‌شود در شرایط خوب و مساعدی قرار دارد و عایدات البرز در کل کشور بالاترین درآمد را دارا می‌باشد.

وی در پایان عنوان کرد: استان البرز به جهت دارا بودن شرایط مناسب آب و هوایی و زمین کشاورزی امکانات و شرایط لازم را در جهت فعالیت‌های جهادی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار