کد خبر: ۶۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸ 12 July 2015
مدیرکل مدیریت بحران استان البرز از قرمز شدن وضعیت آب این استان خبر داد.
ابوالقاسم باقری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، گفت: کاهش آب‌های سطحی استان منجر به افزایش برداشت  از آب‌های زیرزمینی شده است که ادامه این وضعیت منجر به نابسامانی‌های زیست محیطی فراوانی شده است.
وی خاطرنشان کرد: مدت زیادی است که وضعیت آب استان وارد مرحله خطر و قرمز شده است که لزوم اقدامات سازنده را برای مقابله با این بحران می‌طلبد.
باقری افزود: برای مقابله با این وضعیت برای اولین بار ستاد آب شرب شهرها و روستاها جهت بررسی مشکلات و راههای مقابله با بحران آب آغاز به کار کرده است که جلسات این ستاد با حضور استاندار برگزار خواهد شد.
وی گفت: بحران آب در استان به قدری جدیست که سطح ترک خوردگی زمین و ریزش چاه‌های آب به خصوص در غرب استان و شهرستان نظرآباد به شدت افزایش یافته و حتی وزش بادهای معمولی نیز منجر به پدیده ریزگردها می‌شود.
باقری ادامه داد: کمبود آب و به تبع آن افزایش گرد و غبار برای استان‌های مجاور نیز دردسرساز شده است به طوری که هفته‌های گذشته گرد و غبار برخاسته از استان فرودگاه‌های تهران را به تعطیلی کشاند.
مدیر کل مدیریت بحران استان البرز خاطرنشان کرد: متاسفانه 80 درصد آب‌های سطحی البرز به استان‌های همجوار انتقال داده می‌شود و این واقعیت منجر به افزایش چاه‌های غیرمجاز به رقم 10هزارحلقه شده است.
این مقام مسئول افزود: با توجه به مصرف 75 درصدی آب در بخش کشاورزی البرز برای مقابله با وضعیت قرمز آب در استان تدابیری اندیشیده شده است که از جمله آن می‌توان به تغییر الگوی کشت و بروزرسانی نحوه آبیاری اشاره کرد.
باقری در پایان گفت: مردم ایران تقریبا دوبرابر میانگین جهانی آب مصرف می‌کنند که این مساله لزوم فرهنگسازی در مصرف آب را گوشزد می‌کند و باید آب مصرفی شرب و غیرشرب را از هم جدا کنیم.   

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار