کد خبر: ۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳ 19 February 2015
نایب رئیس کمیسیون حقوق کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری گفت: نقش دیوان عدالت اداری در اختلافات کارگری و کارفرمایی، فرجامی است.
حجت‌الاسلام نبی‌الله کرمی درحاشیه همایش آموزش و تبادل نظر پیرامون موضوعات روابط کار که پیش از ظهر امروز در محل اداره کار و تعاون شهرستان کرج برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این دسته از همایش‌ها آموزش، ایجاد رویه بر اساس مقررات قانون کار و منویات دیوان عدالت اداری در سراسر کشور است.
وی با بیان اینکه این همایش‌ها در سایر استان‌های بزرگ کشور نیز برگزار شده است، افزود: در برخی مواقع به دلیل اینکه آرای صادر شده متناقض است؛ مردم، کارگران و کارفرمایان به دیوان عدالت اداری مراجعه می‌کنند.
رئیس شعبه 18 دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه اغلب شاکیان افرادی هستند که از خط تولید آسیب می‌بینند و یا اخراج می‌شوند، خاطرنشان کرد: مشکلات موجود در حوزه کارگری معمولا در بیکاری کارگران و اخراج آن‌ها از کارگاه‌ها است.
نایب رئیس کمیسیون حقوق کار دیوان عدالت اداری با بیان اینکه در برخی موارد کارفرمایان تحریم ، بی‌مدیریتی در کارگاه‌ها و عدم نظارت بر حسن اجرای قوانین را از دلایل شکایت کارگران خود بیان می‌کنند، تصریح کرد: اکثر اختلافات در مطالبات کارگران و کارفرمایان است.
حجت‌الاسلام کرمی با تاکید بر اینکه قضاوت براساس دلایل طرفین صورت می‌گیرد، اظهار داشت: در برخی مواقع صنوف و کارفرمایان  رد پای دلایل را محو می‌کنند تا کارگر به حق خود نرسد و یا کارگران برای دریافت مطالبات غیرقانونی خود از حد متداول و معمول خود عبور می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه قضاوت باید به نحوی باشد که سبب سرگردانی مردم نشود، بیان کرد: با توجه به اینکه جمعیت البرز نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است رسیدگی هیئت حل اختلاف  به پرونده‌های کارگری و کارفرمایی در این استان مطلوب و قابل قبول است.
به گزارش تسنیم نایب رئیس کمیسیون حقوق کار دیوان عدالت اداری با بیان اینکه معیار رضایت‌مندی ما طرح شکایت افراد در دیوان عدالت اداری نیست، اظهار داشت: قیاس با جمعیت استان صورت می‌گیرد که از این نظر البرز در وضعیت خوبی قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه نقش دیوان عدالت اداری در اختلافات کارگری و کارفرمایی فرجامی است، اظهار داشت: دیوان عدالت اداری کشور در رسیدگی به پرونده ها تجدید نظر و آرای قطعی دادگاه‌های تجدید نظر نظارت فرجامی را اعمال می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار