منشا گرد و خاک ها استانی است!
مدیر کل اداره هواشناسی استان البرز می گوید: شرایط امروز ناشی از خشکسالی است و امیدواریم با بارش باران و افزایش نزولات و نعمات آسمانی، از این وضعیت رهایی یابیم.
کد خبر: ۶۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹ 19 July 2015
به گزارش تابناک – البرز: رأس ساعت 18 و 53 دقیقه عصر امروز ناگهان صدای وزش شدید باد در شهرستان کرج به گوش رسید و به دنبال آن، توده گرد و خاک وارد آسمان مرکز استان البرز شد.
در کمتر از چند ثانیه، گرد و خاک همه جا را فراگرفته و افق دید در این شهرستان حداکثر 2 متر رسید.
هم اکنون بارش باران در مناطقی از استان البرز به ویژه شهرستان کرج آغاز شده و شرایط ناپایدار جوی در این استان حاکم شده است.
در همین ارتباط منصور رحمانیان مدیر کل اداره هواشناسی استان البرز گفت: شرایط امروز را پیش بینی کرده بودیم و به استانداری البرز، مدیریت ستاد بحران، فرمانداران و دیگر دستگاه های مرتبط اخطار و هشدار داده بودیم که این اتفاق عصر امروز یکشنبه رخ خواهد داد.
وی اظهار داشت: هم اکنون سرعت باد در شهرستان کرج به حدود 85 کیلومتر در ساعت رسیده و همانطور که اعلام کرده بودیم، به دلیل خشکسالی، کاهش سطح منابع آب زیرزمینی و کاهش بارندگی، سطح خاک در استان البرز به شدت خشک شده و با وزش باد، آسمان پر از گرد و خاک خواهد شد.
این مسئول افزود: شرایط امروز ناشی از خشکسالی است و امیدواریم با بارش باران و افزایش نزولات و نعمات آسمانی، از این شرایط رهایی یابیم.
رحمانیان در پاسخ به این پرسش که منشاء گرد و خاک موجود در آسمان کرج کجا است؟ گفت: تمام گرد و خاک اخیر منشاء استانی داشته و ما دیگر با پدیده ورود گرد و خاک و ریزگردها از خارج کشور و حتی خارج استان روبه رو نیستیم، چرا که سطح خاک در استان البرز به شدت خشک شده است.
وی ادامه داد: این شرایط تا پایان امشب تداوم داشته و در روز دوشنبه کاهش می یابد.
مدیر کل اداره هواشناسی استان البرز افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی و تحلیل داده های علمی، طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه با افزایش شدت وزش باد، بار دیگر با این شرایط روبه رو می شویم.
رحمانیان در پایان گفت: اگر چه در روزهای آینده بارش های پراکنده نیز پیش بینی می شود، اما میزان بارش ها به اندازه این نیست که بتواند موثر باشد و متاسفانه شرایط خوبی در البرز نداریم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
بهتر بود به خود مردم اطلاع رسانی میکردند.آقایان فرمانداران و سایر مسولین استانداری رفته بودند تعطیلات.!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار