کد خبر: ۶۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳ 27 July 2015

معاون دادستان کرج از مقابله و تشدید نظارت‌ها بر روند ساخت و سازهای غیرمجاز در کلانشهر کرج خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی رضوان منش صبح امروز در بازدید از وضعیت ساخت و سازها در منطقه 5 کرج اظهار داشت: نظارت‌ها بر روند ساخت و سازها در این کلانشهر انجام می‌شد اما با توجه به تمهیدات اندیشیده شد روند نظارت‌ها بر ساخت و سازهای غیرمجاز و مقابله با این پدیده شدت بیشتری به خود گرفته است.

وی بر مقابله بی‌مماشات با متخلفان ساختمانی تاکید کرد و افزود: با متخلفین در این حوزه به شدت برخورد شده و اجازه نخواهیم داد عده‌ای فرصت طلب مشکلاتی را برای شهر و مردم ایجاد کنند.

این مسئول با بیان اینکه دستگاه قضا همسو با منویات و دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی که خواستار انسجام بیشتری به روند ساخت و سازها و مقابله جدی با هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات است ادامه داد: در کنار شهرداری‌ها و سازمان جهادکشاورزی برای ایستادگی در برابر سودجویایی که با احداث بناهای غیرمقاوم سعی در مال اندوزی نامشروع دارند، آمادگی کامل داریم و در مسیر احقاق حقوق شهروندان هرگز کوتاه نخواهیم آمد.

رضوان‌منش تصریح کرد: اگر در مسیر ساخت و سازهای غیرمحاز دادستانی کم کاری و تخطی نیز از سوی مسئولان مشاهده کند بدون هیچ تفاوتی ان مسئول را نیز در محضر قانون بود و باید پاسخگو باشد.

وی بخشی از گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز را ریشه در ضعف نظارت‌ها و کم‌کاری متولیان امر دانست و افزود: دادستانی در میدان مقابله با تخلفات ساختمانی حضور خواهد داشت.

معاون دادستان کرج در ادامه این بازدید با حضور در محل برخی ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح منطقه 5 شهرداری این کلانشهر، حکم‌های قضایی مرتبط را برای مالکان صادر کرد و اظهار داشت: امیدواریم با رعایت شهروندان و نظارت هرچه بیشتر شهرداری این منطقه بر روند ساخت و ساز‌ها، به زودی شاهد توقف کامل ساخت و سازهای غیرمجاز و غیرقانونی در محدوده باشیم.

مدیر منطقه 5 شهرداری کرج نیز در این بازدید استفاده از ابزارهای نظارتی را ایجاد سدی در مقابل ساخت و سازهای غیرمجاز دانست و با اشاره به اینکه شهرداری منطقه اهتمام ویژه ای در انجام امور صدور پروانه ساختمانی در کوتاهترین زمان ممکن دارد، تسهیل در امور صدور پروانه ساختمانی را از جمله اقدامات و راهکارهای مناسب به منظور پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز عنوان کرد.

در ادامه این بازدید عباس سعیدی کیا شهردار منطقه پنج نیز نظارت جدی بر ساخت و سازها را از دیگر اقدامات مطلوب در جهت جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز دانست و گفت: کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای بدون مجوز امری مهم است که این مهم به طور جد از سوی مسئولان منطقه پیگیری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار