کد خبر: ۷۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱ 01 August 2015

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کرج گفت: با توجه به روند کاهشی آب سفره های زیرزمینی و ایجاد مشکل در تامین آب شرب مردم، جلوگیری از فعالیت چاه‌های غیر مجاز باید با جدیت پیگیری می‌شود.

حاجی رضا شاکرمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: مسئولان اداره منابع امور آب شهرستان کرج باید نسبت به پلمب تمام چاه‌های غیرمجاز آب در این شهرستان صرف نظر از هر نوع فرم، میزان آب‌دهی و کیفیت اقدام کنند.

وی افزود: مسئولان اداره منابع امور آب شهرستان باید پس از پلمب چاه‌های غیرمجاز، بر فک پلمب نظارت جدی و مستمر داشته باشند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: استفاده و بهره‌برداری از چاه غیرمجاز پلمب شده تخلف محسوب شده و در صورت عدم اعلام وقوع جرم فک پلمب از سوی مسئولان، برخورد جدی با آنان صورت می‌گیرد.

شاکرمی ادامه داد: همچنین با مسئولان شرکت برق شهرستان کرج مکاتبه‌های لازم در خصوص قطع برق چاه‌های غیرمجاز صورت گرفته و موظف شده‌اند نسبت به این امر اقدام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کرج با اشاره به ماده 72 قانون آیین دادرسی کیفری اذعان کرد: هرگاه مقامات و مسئولان از وقوع جرم غیرقابل گذشت مطلع شوند، باید بلافاصله به دادستان اطلاع دهند؛ چراکه تکلیفی است که ضمانت اجرایی دارد و اگر مسئولان به این تکلیف خود عمل نکنند، مجرم شناخته شده و مجازات می‌شوند.

وی اضافه کرد: دادستان به عنوان مدعی‌العموم حافظ حقوق بیت‌المال است که منابع آب زیرزمینی یکی از این حقوق است و با توجه به وجود بحران آب، پلمب چاه‌های غیرمجاز باید امری مهم و ضروری است که باید صورت گیرد.

این مقام مسئول متذکر شد: هر مسئولی که نتواند در حوزه مدیریتی به وظایف قانونی خود عمل کند باید بداند که دارای ضعف مدیریتی است و باید تدبیری درنظر گرفته شود.

شاکرمی در پایان گفت: به هیچ وجه برخورد سلیقه‌ای در خصوص پلمب چاه‌های غیرمجاز این شهرستان را نمی‌پذیریم و مسئولان باید وظایف قانونی را در زمینه پلمب چاه‌های غیرمجاز به نحو احسن انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار